H ATS –Automobili Turismo Sport– μπορεί να μην είναι μεγάλο όνομα μεταξύ των κατασκευαστών σούπερ σπορ μοντέλων, αλλά έχει πίσω της μια ιστορία που χρονολογείται από το 1961. Τότε μια ομάδα στελεχών της Ferrari αναγκάστηκε να αποχωρήσει την εταιρεία εξαιτίας μια εσωτερικής κρίσης και μερικοί από αυτούς αποφάσισαν να συνεργαστούν και να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο, το 2500 GT.
Στόχος τους ήταν να κατατροπώσουν με κάθε κόστος τη Ferrari, αλλά δυστυχώς δεν μπόρεσαν να κατασκευάσουν περισσότερα από 15 συνολικά 2500 GT. Στη συνέχεια η μάρκα πέρασε στην αφάνεια για να επανέλθει στις μέρες μας με το καινούργιο 2500 GT των φωτογραφιών μας, την εμφάνιση του οποίου υπογράφει ο Emanuele Bomboi, ενώ ο σχεδιασμός του δεν κρύβει πως πρόκειται για άμεσο αντίπαλο των Ferrari.
Κάτι που ισχύει και για τον κινητήρα του, ο οποίος αποδίδει 640 άλογα, ανεβαίνει μέχρι τις φρενήρεις 10.000 στροφές, έχοντας φυσικά και τον αντίστοιχο ήχο κι συνδυάζεται είτε με ένα συμβατικό χειροκίνητο είτε με ένα σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων. Όσο για τις επιδόσεις σημειώστε μια τιμή γύρω στα 3,0 δεύτερα για το 0-100 και μια τελική γύρω στα 340. Στην επίτευξη αυτών των τιμών βοηθά και το εξαιρετικά χαμηλό βάρος των 950 κιλών, που οφείλεται μεταξύ άλλων και στην χρήση ανθρακονημάτων τόσο για το πλαίσιο όσο και για το αμάξωμα. Παράλληλα η έμφαση που έχει δοθεί στην αεροδυναμική εξασφαλίζει τη σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες.
Γιάννης Σκουφής
