Σύνδεση

Tesla

ΠΟΣΟ ΑΣΦΑΛΗ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ;

Οι συνεχόμενες πυρκαγιές στα Tesla Model S μπορεί να επηρεάζουν αρνητικά τα οικονομικά δεδομένα της εταιρείας που βλέπει τη μετοχή της κατρακυλά, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι δημιουργούν ερωτηματικά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνολικά. Σε ότι αφορά την ασφάλειά τους γενικά. Είναι όμως αυτή η ανησυχία δικαιολογημένη ή απλά προκύπτει σα φυσική συνέπεια των συμβάντων των Tesla και στην ουσία δεν τίθεται θέμα;

Είναι λοιπόν τα ηλεκτρικά μοντέλα πιο ανασφαλή από τα συμβατικά;

Η απάντηση εδώ είναι κατηγορηματικά ΟΧΙ και αυτό προκύπτει από τα πολυάριθμα crash test, τόσο του EuroNCAP όσο και της μεγάλης γερμανικής λέσχης αυτοκινήτων ADAC, στα οποία έχουν υποβληθεί τα τελευταία χρόνια διάφορα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα αποτελέσματα όλων των δοκιμών πρόσκρουσης έχουν δείξει πως δεν υστερούν σε τίποτα από τα αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου. Το Tesla Model S μπορεί να μην έχει υποβληθεί σε crash test ευρωπαϊκών προδιαγραφών, αλλά στο αντίστοιχο της NHTSA (υπηρεσία κυκλοφοριακής ασφάλειας των ΗΠΑ) έχει αριστεύσει. Και μη νομίζετε ότι οι αμερικάνικες προδιαγραφές δεν είναι αυστηρές: μόνο το 1% των μοντέλων που ελέγχονται εξασφαλίζει τα 5 αστέρια.

Έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αδύναμα σημεία σε σχέση με την εκδήλωση πυρκαγιάς;

Το ευαίσθητο σημείο όλων των ηλεκτρικών μοντέλων είναι η μπαταρία, η καλύτερα η συστοιχία των συσσωρευτών, η οποία συνήθως έχει ένα σταθερό περίβλημα προκειμένου να μην εκτίθεται κανείς εύκολα στην υψηλή της τάση. Σε σχέση όμως με ένα ρεζερβουάρ βενζίνης π.χ. η μπαταρία έχει ένα σημαντικό μειονέκτημα: ενώ για την ανάφλεξη του καυσίμου ( ή των ατμών του στην περίπτωση της βενζίνης) χρειάζεται σπινθήρας στις τυχόν χτυπημένες και στραπατσαρισμένες μπαταρίες μπορεί να προκληθεί αυτανάφλεξη από βραχυκύκλωμα. Η πρώτη φορά που παρατηρήθηκε αυτό το φαινόμενο ήταν 3 εβδομάδες μετά το πλευρικό crash test ενός Chevrolet Volt, γεγονός που ανάγκασε τη GM να προβεί σε βελτιώσεις (και στο Opel Ampera φυσικά).

Ποια είναι η πιθανότητα να πιάσει ένα αυτοκίνητο γενικά φωτιά μετά από ατύχημα;

Τα στατιστικά δεδομένα κάνουν λόγο για ποσοστό σαφώς μικρότερο του 1% μετά από σοβαρό ατύχημα.

Ναι αλλά 3 αναφλέξεις στα Tesla Model S σε μικρό χρονικό διάστημα δεν δημιουργούν κακό προηγούμενο;

Για το γόητρο και το κύρος της εταιρείας φυσικά. Από κει και πέρα τα στατιστικά και πάλι δεδομένα δεν δείχνουν ότι η πιθανότητα εκδήλωσης πυρκαγιάς στο συγκεκριμένο μοντέλο είναι μεγαλύτερη. Επίσης σημαντικό είναι ότι το Model S έχει συγκεκριμένα συστήματα που σε περίπτωση κινδύνου προτρέπουν το οδηγό να το εγκαταλείψει, κάτι που έγινε και στις τρεις καταγεγραμμένες περιπτώσεις.

Πως σβήνεις κανείς αποτελεσματικά μια πυρκαγιά σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Στην πρώτη φωτιά σε Tesla Model S στην Ουάσινγκτον οι πυροσβέστες είδαν με έκπληξη τις φλόγες όχι μόνο να μη σβήνουν αλλά να ενισχύονται όταν έριξαν στην εστία νερό υπό πίεση. Τελικά την περιόρισαν και την έσβησαν χρησιμοποιώντας χημικό αφρό, ενώ κατέληξαν στο συμπέρασμα πως σβήνει και με σκέτο νερό αλλά χρειάζεται πολύ περισσότερος χρόνος λόγω του περιβλήματος της μπαταρίας. Συγκριτικά πάντως με τη βενζίνη οι πυρκαγιές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λιγότεροι έντονες.

Γιάννης Σκουφής

NISSAN-LEAF-CRASH-TEST

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured