Τα αυτόνομα οχήματα προχωρούν, αλλά τα εμπόδια παραμένουν. Η αυτόματη αλλαγή λωρίδας (ALC) της Mercedes είναι ένα από τα πολλά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, ωστόσο η περίπλοκη φύση της παραμένει εμφανής.
Οι Ευρωπαίοι αγοραστές μπορούν πλέον να επιλέξουν το ALC στη νέα E-Class, ένα χαρακτηριστικό που υπάρχει ήδη στις σειρές C-Class, E-Class, S-Class και EQ στη Βόρεια Αμερική.
Λειτουργώντας ως μέρος του “Active Distance Assist Distronic με Active Steering Assist”, το ALC επιτρέπει την αυτόματη αλλαγή λωρίδας σε ταχύτητες μεταξύ 80 και 140 χλμ/ώρα, όταν ανιχνεύει πιο αργά οχήματα μπροστά του, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχουν σαφείς διαγραμμίσεις λωρίδων. Τ
ο ALC λειτουργεί στο επίπεδο αυτονομίας 2, όπου ο οδηγός διατηρεί τον έλεγχο ακόμα και με την αυτοματοποιημένη οδήγηση. Η μετάβαση στο επίπεδο 3, όπου το αυτοκίνητο χειρίζεται την οδήγηση σε συγκεκριμένες συνθήκες, είναι ουσιαστική. Και μάλλον εξαιρετικά δύσκολη
Ενώ το ALC σηματοδοτεί ένα σημαντικό άλμα πέρα από την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA), δεν εγκαταλείπει τον πλήρη έλεγχο χωρίς χέρια.
Η πολυπλοκότητα αυτής της τεχνολογίας, σε συνδυασμό με την προσαρμογή της για τους ευρωπαϊκούς δρόμους, τη νομοθεσία αλλά και κοινωνικούς παράγοντες, κάνουν την πλήρως αυτόνομη οδήγηση μία πολύ μακρινή υπόθεση.