Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΑΜΕΣΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ; ΚΙ ΑΣ ΚΟΣΤΙΖΕΙ Η ΛΥΣΗ 50 ΕΥΡΩ;

Οι κινητήρες βενζίνης με άμεσο ψεκασμό μπορεί να αποτελούν την τελευταία «μόδα» στην αυτοκινητοβιομηχανία απ’ ότι φαίνεται όμως δεν είναι και ότι καλύτερο από πλευράς εκπομπών ρύπων. Κι όταν λέμε ρύπους δεν εννοούμε μόνο το CO2, τις εκπομπές του οποίου όντως περιορίζουν. Μιλάμε, ακριβώς όπως και στους diesel, για τα μικρο-σωματίδια που απελευθερώνουν, καθώς η λειτουργία τους γίνεται με τον ίδιο ακριβώς τρόποδημιουργία του καύσιμου μίγματος εντός του κυλίνδρου. Κι ενώ το πρόβλημα στους πετρελαιοκινητήρες είναι γνωστό, έχουν θεσπιστεί προδιαγραφές και χρησιμοποιούνται φίλτρα, για τους κινητήρες βενζίνης με άμεσο ψεκασμό κάποια όρια θα ενεργοποιηθούν το 2017. Μέχρι τότε θα εκπέμπουν έως και 10 φορές περισσότερα σωματίδια σε σχέση με τους diesel, τα οποία είναι ακόμα πιο επικίνδυνα (όλα είναι καρκινογόνα) καθότι είναι ακόμα πιο μικρά.

Φυσικά τα πάντα θα μπορούσαν να λυθούν με το κατάλληλο φίλτρο που συγκρατεί το 99% των σωματιδίων που εκπέμπεται και με κόστος περίπου 50 ευρώ ανά αυτοκίνητο. Οι κατασκευαστές όμως αποφεύγουν να κάνουν αυτό το βήμα κι έτσι τα σύγχρονα μοντέλα τους με τον άμεσο ψεκασμό λειτουργούν σα βόμβες μικρο-σωματιδίων…

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz