Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

AΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ: ΤΑ ΔΙΚΥΚΛΑ ΠΟΥ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΛΩΡΙΔΕΣ ΦΤΑΙΝΕ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ

Μία κακή και επικίνδυνη “συνήθεια” των Ελλήνων δικυκλιστιών, η κίνηση ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας, απασχόλησε τον ανώτατο δικαστήριο της χώρας. Και η απόφαση που πάρθηκε από τον Άρειο Πάγο -και προφανώς δημιουργεί δεδικασμένο- υποστηρίζει ότι για τα πιθανά τροχαία ατυχήματα που γίνονται από την κίνηση των δικύκλων μεταξύ των διακεκομμένων διαχωριστικών λωρίδων κυκλοφορίας αποκλειστικά υπεύθυνοι είναι οι οδηγοί των μοτοσικλετών.

Η απόφαση του Ανώτατου Πολιτικού Δικαστηρίου της χώρας αφορούσε υπόθεση μίας γυναίκας οδηγού μοτοσικλέτας η οποία προσπάθησε να περάσει ανάμεσα από ένα αυτοκίνητο και μία νταλίκα 18,5 μέτρων. Κατά την διάρκεια αυτής της κίνησης έχασε την ισορροπία της με αποτέλεσμα να πέσει στην άσφαλτο να πατήσει το αριστερό της χέρι η νταλίκα και να καταστραφεί η μοτοσικλέτα.

Το ατύχημα έγινε σε μποτιλιάρισμα πάνω σε αερογέφυρα (μονής κυκλοφορίας) την ώρα που τα αυτοκίνητα κινούνταν με πολύ μικρή ταχύτητα. Η νταλίκα βρισκόταν στην αριστερή λωρίδα και η οδηγός της μηχανής σύμφωνα με το δικαστήριο προσπάθησε να περάσει: “ανεπίτρεπτα, παράνομα και αντικανονικά εν όψει του ότι στο σημείο εκείνο της οδού η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται μόνο σε στοίχους”.

Μετά το ατύχημα η οδηγός προσέφυγε δικαστικά κατά του ιδιοκτήτη της νταλίκας για την αποκατάσταση της ζημιάς που είχε πάθει η μηχανή (την είχε μισή-μισή με τον αδελφό της). Όμως στο Εφετείο του Πειραιά έχασε την δίκη και άσκησε αναίρεση που έφθασε στον Άρειο Πάγο. Όπου και πάλι όχι μόνο έχασε αλλά της επιδικάστηκαν και δικαστικά έξοδα ύψους 2.700 ευρώ.

Οι δικαστές του Αρείου Πάγου απέρριψαν την αίτηση αναίρεσης, καθώς όπως αναφέρει η απόφαση η οδηγός της μηχανής ήταν: “αποκλειστικά υπαίτια του ατυχήματος και της πρόκλησης του σοβαρού τραυματισμού της και των υλικών ζημιών της μοτοσικλέτας που οδηγούσε”.

dikikla

Το σκεπτικό της απόφασης εξηγεί το γιατί:

«Α. ως μέσος συνετός οδηγός όφειλε και μπορούσε να συμμορφωθεί με την υπάρχουσα επί του οδοστρώματος διαγράμμιση που υπεδείκνυε κίνηση οχημάτων σε στοίχους, πλην όμως εκείνη δεν ασκούσε τον έλεγχο και την εποπτεία του οχήματός της ώστε να δύναται σε κάθε στιγμή να εκτελέσει τους απαιτούμενους χειρισμούς (άρθρο 19 ΚΟΚ),

Β. επιχείρησε να διενεργήσει παράνομα, αντικανονικά και ανέλεγκτα προσπέραση επί της διακεκομμένης διαχωριστικής γραμμής των λωρίδων κυκλοφορίας, δεν εκινείτο μέσα στα όρια μιας λωρίδας κυκλοφορίας (άρθρο 16 παρ. 3 ΚΟΚ) και

Γ. εν γένει δεν οδηγούσε με σύνεση και με διαρκώς τεταμένη την προσοχή της, δημιουργώντας έτσι κινδύνους ως προς την κυκλοφορία των οχημάτων και εν γένει των λοιπών χρηστών της οδού (άρθρο 12 ΚΟΚ)».

Επιπρόσθετα οι δικαστές σημειώνουν ότι: “η οδική συμπεριφορά της, που αποκλειστικά είχε ως αποτέλεσμα την πρόκληση του τροχαίου ατυχήματος και τον αποτόκων αυτού συνεπειών, του οδηγού του φορτηγού μη βαρυνομένου με συνυπαιτιότητα αφού αυτός εκινείτο σταθερά εντός της λωρίδας κυκλοφορίας του και μάλιστα, αναγκαστικά λόγω της πυκνής κυκλοφορίας, με ελαχίστη ταχύτητα”.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι παρά το γεγονός ότι η νταλίκα βρισκόταν στην αριστερή λωρίδα και όχι στην δεξιά όπως είναι υποχρεωμένη (κατά παράβαση του άρθρου 17 του ΚΟΚ), ακόμα και αυτό το γεγονός δεν θεωρήθηκε ελαφρυντικό για την οδηγό της μηχανής ούτε θεμελιώνει υπαιτιότητα του οδηγού της νταλίκας σε ότι αφορά το συγκεκριμένο ατύχημα.

Σε κάθε περίπτωση η απόφαση του Αρείου Πάγου έρχεται να αποκαταστήσει μία τυπική ελληνική παρανόηση (για να το πούμε κομψά) σε ότι αφορά την κίνηση των δικύκλων στους δρόμους των πόλεων. Η κατάσταση χωρίς ίχνος υπερβολής έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο με την κυκλοφορία των μοτοσικλετών (κίνηση σε πεζόδρομους, κατάληψη πεζοδρομίων, κίνηση στο αντίθετο ρεύμα και εκτός λωρίδων κυκλοφορίας, απουσία πινακίδων κυκλοφορίας, επικίνδυνοι ελιγμοί κ.λπ.), με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα άναρχο τοπίο που προκαλεί μία χαοτική και επικίνδυνη κατάσταση για όλους τους οδηγούς (αυτοκινήτων και μοτοσικλετών).

Και αν η απόφαση του Αρείου Πάγου δεν είναι σε θέση να το αλλάξει αυτό, τουλάχιστον αποτελεί μία καλή αφορμή να συζητήσουμε ξανά την θέση της μοτοσικλέτας στο σύγχρονο ελληνικό αστικό τοπίο και τους αυτονόητους κανόνες που -και σ’ αυτή την περίπτωση όπως και σε πλείστες όσες άλλες συνθήκες της κοινωνικής μας παρουσίας- τους έχουμε βάλει στον κάλαθο των αχρήστων.

Παναγιώτης Τριτάρης

(Πηγές: in.gr, ΑΠΕ-ΜΠΕ)

1 Σχόλιο

1 Σχόλιο

  1. NIAN

    02/03/2017 στις 13:20

    Επιτέλους!!!! Έγινε γνωστό το αυτονόητο!!! Το ωραίο είναι ότι μερικοί δικυκλιστές απαιτούν την προτεραιότητα είναι και ανάγωγοι !!! Άι σιχτίρ, τους βαρέθηκα!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured