Τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη αποτέλεσαν μια μικρή επανάσταση πριν από περίπου μια 10ετία όταν και πρωτο-εμφανίστηκαν. Κυρίως λόγω της ταχύτητας των αλλαγών τους σε σχέση με τα τότε συμβατικά με μετατροπέα ροπής.
Η λογική τους ακούγεται απλή: ενώ ο ένας συμπλέκτης έχει εφαρμόσει την τρέχουσα σχέση ο άλλος προετοιμάζει την επόμενη, η οποία θα είναι η αμέσως μεγαλύτερη όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε φάση επιτάχυνσης ή η αμέσως μικρότερη όταν επιβραδύνει. Φυσικά στα kick down το κιβώτιο έχει τη δυνατότητα να κατεβάσει περισσότερες από μια σχέσεις.
Αυτή βέβαια είναι μια πολύ απλοποιημένη προσέγγιση του τρόπου λειτουργίας ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Αν θέλετε να τον δείτε με κάθε λεπτομέρεια παρακολουθείστε το βίντεο που ακολουθεί.
Γιάννης Σκουφής
