Περίεργα οχήματα κυκλοφορούν πολλά στους δρόμους ανά τον κόσμο και τα περισσότερα από αυτά είναι μοναδικές εκτελέσεις –κυριολεκτικά και μεταφορικά. Στο top ten όλων αυτών έχει θέση ρεζερβέ το HK101, ένα υβρίδιο μεταξύ μοτοσυκλέτας και τανκ, που χρησιμοποιούσαν οι Γερμανοί στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Το HK101 ξεκίνησε σαν όχημα για υλοτόμους, ενώ «κατατάχτηκε» στη Wehrmacht όταν η τελευταία εισέβαλε στη Σοβιετική Ένωση το 1941. Ο ρόλος του ήταν αυτός του πασπαρτού, καθώς εκτελούσε μεταφορές, τοποθετούσε σιδηροτροχιές κ.λπ., ενώ με το τρέιλερ που το συνόδευε τα ογκώδη αντικείμενα μπορούσαν να μεταφερθούν πιο εύκολα και άνετα.
Το ωραίο ήταν πως στις περιπτώσεις που οι τότε καρόδρομοι γινόντουσαν φουλ στη λάσπη οι Γερμανοί φαντάροι αφαιρούσαν τον εμπρός τροχό, οπότε τα HK101 έστριβαν φρενάροντας επιλεκτικά τις ερπύστριες.
Ο κινητήρας του HK101 ήταν ένας τετρακύλινδρος της Opel με απόδοση 36 ίππων, ο οποίος εξασφάλιζε μια τελική της τάξη των 70 χλμ./ ώρα.
Συνολικά η μοτοσυκλέτα με ερπύστριες κατασκευάστηκε 8.345 φορές, ενώ 500 με 600 μονάδες της προέκυψαν και μετά τον πόλεμο παίζοντας το ρόλο του γεωργικού ελκυστήρα.
Γιάννης Σκουφής
