Σύνδεση

Featured

40 ΧΡΟΝΙΑ SKODA RS

Πριν από 40 ακριβώς χρόνια, το 1974, δύο αγωνιστικά, τα 180 RS και 200 RS, ήταν αυτά που έγραψαν το πρώτο κεφάλαιο των RS της Skoda, με τα αρχικά να σημαίνουν Rally Sport. Και τα δύο μετείχαν στο Skoda Rally, που έγινε τον Ιούνιο εκείνης της χρονιάς, ενώ το 200RS είχε κινητήρα 2.000 κυβικών, με έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο και 163 άλογα, μετάδοση της Porsche και τελική που έφτανε τα 210.

Ένα χρόνο αργότερα η Skoda κατασκευάζει το 130 RS το οποίο αναδείχθηκε ως ένα από τα πιο πετυχημένα αγωνιστικά εκείνης της εποχής. Γνωστό και ως «Porsche της Ανατολής» κατέκτησε το 1977 το ράλι του Μόντε Κάρλο στην κλάση έως 1.300 κυβικά, ενώ το 1981 το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τουρισμού.

Με συνταγή όλα πίσω -πίσω ο κινητήρας, πίσω και η μετάδοση- ο 4κύλινδρος των 1.300 κυβικών απέδιδε με 8βάλβιδο καπάκι, ξηρό κάρτερ και καρμπυρατέρ Webber 140 άλογα, ενώ μπορούσε να φτάσει τα 220 χλμ/ώρα. Το 1981 η παραγωγή του ολοκληρώθηκε και τα αρχικά RS μπήκαν στον πάγο για τα επόμενα 20 χρόνια, για να επιστρέψουν το 2000, όχι στους αγώνες αλλά στους δημόσιους δρόμους με την Octavia RS των 180 ίππων και των πολύ καλών επιδόσεων –που γίνονταν εξαιρετικές όταν στην εξίσωση έμπαινε και η τιμή- ενώ τρία χρόνια αργότερα ήταν η σειρά του diesel Fabia RS με τους 130 ίππους.

Από το 2005 έως το 2013 η Skoda είχε στη γκάμα της την Octavia RS της 2ης γενιάς, είτε με κινητήρα βενζίνης 2.000 κυβικών και 200 ίππων είτε με δίλιτρο turbo diesel με 170 ίππους, καθώς και το Fabia RS, επίσης 2ης γενιάς, με έναν 1.4 TSI και 180 άλογα.

Η καινούργια Octavia RS (3η γενιά) εξοπλίζεται με 2.0 TSI και 2.0 TDI (με 220 και 184 ίππους αντίστοιχα), ενώ ακόμα δεν έχει αποφασιστεί αν και το νέο Fabia, που θα παρουσιαστεί επίσημα το φθινόπωρο στο Παρίσι, θα έχει μια έκδοση RS. Μακάρι να έχει…   

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Η Mercedes θα διατηρήσει τα συμβατικά μικρά μοντέλα της

Mercedes-Benz