H Porsche δεν έχει δημιουργήσει μια μεγάλη παράδοση μόνο με τα σπορ μοντέλα της αλλά και με τις διαφημίσεις που κατά καιρούς επιλέγει προκειμένου να τα προωθήσει. Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε κάποιες από τις πιο έξυπνες έντυπες διαφημίσεις της γερμανικής εταιρίας. Κάποιες από αυτές διακρίνονται για τον αυτοσαρκασμό τους, κάποιες είναι έντονα σεξιστικές, άλλες προκλητικές, ενώ κάποιες άλλες αφήνουν μια αίσθηση αυταρέσκειας. Έχουμε και λέμε λοιπόν:
Nobody’s Perfect
Η συγκεκριμένη διαφήμιση κυκλοφόρησε στην αμερικανική αγορά και έχει σχέση με το Le Mans του 1983. Εκείνη την χρονιά στον διάσημο 24ώρο αγώνα που ξεκίνησε για πρώτη φορά το 1923, τερμάτισαν συνολικά 10 αυτοκίνητα εκ των οποίων όλα ήταν Porsche με εξαίρεση μίας BMW/ Sauber που πλασαρίστηκε 9η. Βλέπετε, κανείς δεν είναι τέλειος…
Porsche separates Le Mans from Le Boys
Άλλη μία διαφήμιση με μπόλικο σαρκασμό μιας και κατά την γνώμη της εταιρίας η Porsche ξεχωρίζει τους «άντρες από τα αγοράκια». Πρόκειται για έμπνευση του Gil Zeimer, ενός γνωστού κειμενογράφου και σκιτσογράφου στον χώρο της διαφήμισης. Η Porsche κυριαρχεί στο Le Mans από το 1970 με τη νίκη του Richard Attwood και έχει συνολικά 16 νίκες στο παλμαρέ της έως και το 1998. Η Audi από το 2000 έχει σημειώσει 12 νίκες μέχρι πέρυσι (έχει χάσει μόνο το 2003 από την Bentley και το 2009 από την Peugeot Sport Total) και είναι η 2η εταιρεία με τις περισσότερες επιτυχίες.
Rear horsepower
Τα άλογα είναι για να σπρώχνουν ή να τραβούν την άμαξα, όπως έλεγε ο Enzo Ferrari; Όπως και να έχει το θέμα, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την μοναδικότητα της Porsche 911 με την γνωστή RR διάταξη και την συνταγή του «όλα πίσω» (κινητήρας, μετάδοση, κίνηση). Εδώ βλέπετε την καλλιτεχνική απεικόνιση του Laurent Leccia, για λογαριασμό της Porsche Κίνας. Αξιοσημείωτο είναι πως πέρυσι στο κινεζικό ημερολόγιο ήταν η χρονιά του αλόγου.
Porsche 968: The next evolution
Εδώ το θέμα είναι η προβολή της 968 που διαδέχτηκε την 944 και κατασκευάστηκε από το 1992 είναι 1995. Η λέξη «εξέλιξη» (evolution) αφορά το ότι η 968 ήταν μία αναβαθμισμένη εκδοχή της 944 παρά ένα νέο μοντέλο. Πάντως, η 968 ήταν η πρώτη Porsche με κινητήρα με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (το VarioCam) με μεταβολή στον ιμάντα χρονισμού. Αργότερα, το VarioCam (και το VarioCam Plus στην 996 Turbo του 1999) άλλαζε τον χρονισμό και την βύθιση με δύο σταδίων και διαφορετικού προφίλ έκκεντρα.
Honestly now, did you spend your…
Εντάξει, άλλο πράμα οι Porsche, αλλά και τα Nissan και Mitsubishi έχουν την χάρη τους (και μάλιστα πολύ φτηνότερη). Εδώ η διαφήμιση χτυπά περισσότερο το R32 Skyline GT-R μιας και η 964 εμφανίσθηκε τέλη της δεκαετίας του 1980, όταν δεν υπήρχε το EVO. Η διαφήμιση κυκλοφόρησε επίσης στις ΗΠΑ και αν μπορούσαμε τότε θα κάναμε την εξής ερώτηση: «Ειλικρινά, τόσο ανταγωνιστικές ήταν οι Nissan και Mitsubishi για να ασχολείστε μαζί τους;».
Small penis?
Ο ναζιάρικος χαρακτήρας της Porsche θα μπορούσε να λειτουργήσει και ως υποκατάστατο για αρκετούς. Στην διαφήμιση φαίνεται η 911 Carrera 4 του 1989, και αξίζει να σημειωθεί πως η κλασική 964 ήταν η πρώτη με σύστημα τετρακίνησης. Έτσι, με πρόσφυση και στους τέσσερις τροχούς ο καθένας μπορούσε να στρίψει με το ένα του χέρι μία 911 ακολουθώντας το σλόγκαν «slow in, fast out». Και φυσικά, να εντυπωσιάζει τις κυρίες. Have i got a car for you!
What it takes to turbocharge a Porsche
Μία όμορφη φωτογραφία όπου φαίνονται λυμένα τα βασικά μέρη από μία 944 Turbo (1982-1991). Βασιζόταν στην ίδια πλατφόρμα με την 924 και είχε διάταξη FR (κινητήρας μπροστά, κίνηση πίσω). Παράχθηκε σε κουπέ και σε κάμπριο εκδόσεις, με ατμοσφαιρικούς και τούρμπο κινητήρες από 152 μέχρι 250 άλογα, έως ότου αντικαταστάθηκε από την 968.
Kills bugs fast
Την δεκαετία του 1990 τα αιχμηρά σχήματα είχαν τον πρώτο λόγο και η Lamborghini με την Ferrari συνάρπαζαν στους δρόμους και στην μεγάλη οθόνη. Έδειχναν τόσο εξωτικά όσο έπρεπε να είναι ένα supercar, διέθεταν πανίσχυρους κινητήρες και εξαιρετικό κράτημα. Τότε, εμφανίστηκε η 993 Turbo (1993-98) «για να σκοτώσει στα γρήγορα τα έντομα» και να υπενθυμίσει το διαχρονικό της στιλ.
Γιάννης Σκουφής
