Η Formula 1 εισέρχεται από το 2026 σε μία νέα τεχνική εποχή, με σαρωτικές αλλαγές σε σασί, αεροδυναμική και μονάδες ισχύος. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αναθεώρηση κανονισμών των τελευταίων δεκαετιών, με στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας, τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης και την ενίσχυση του ρόλου του οδηγού.
Τα μονοθέσια θα γίνουν αισθητά μικρότερα και ελαφρύτερα. Το μεταξόνιο μειώνεται κατά 200 χιλιοστά, φτάνοντας τα 3.400 χλστ., ενώ το συνολικό πλάτος περιορίζεται στα 1,90 μέτρα. Παράλληλα, το ελάχιστο βάρος μειώνεται κατά 30 κιλά, στα 770 κιλά. Οι αλλαγές αυτές αποσκοπούν στη βελτίωση της ευελιξίας, αν και ενδέχεται να δυσκολέψουν τις ομάδες στην επίτευξη του ορίου βάρους.
Στο αεροδυναμικό σκέλος, το DRS καταργείται και αντικαθίσταται από πλήρως ενεργητική αεροδυναμική. Οι εμπρός και πίσω πτέρυγες θα μεταβάλλουν δυναμικά τη γωνία τους, μειώνοντας την αντίσταση στις ευθείες και αυξάνοντας την κάθετη δύναμη στις στροφές. Το ground effect περιορίζεται σημαντικά, με τη συνολική κάθετη δύναμη να μειώνεται έως και 30%, ενώ η αεροδυναμική αντίσταση εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 40%.
Οι τροχοί παραμένουν στις 18 ίντσες, όμως τα ελαστικά γίνονται στενότερα εμπρός και πίσω. Η Pirelli διατηρεί τον ρόλο του αποκλειστικού προμηθευτή.
Στις μονάδες ισχύος, το 50% της συνολικής απόδοσης θα προέρχεται από ηλεκτρική ενέργεια. Η MGU-H καταργείται, ενώ η MGU-K ενισχύεται στα 350 kW. Ο V6 turbo παραμένει, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά συνθετικά καύσιμα ουδέτερα ως προς τον άνθρακα.
Η FIA εισάγει απλούστερη ορολογία, με το «Overtake Mode» και το «Recharge», δίνοντας έμφαση στη στρατηγική και στη διαχείριση ενέργειας. Το 2026 σηματοδοτεί έναν πλήρη τεχνολογικό επαναπροσδιορισμό της Formula 1, με το αποτέλεσμα να κρίνεται τελικά στην πίστα.


