Σύνδεση

Renault

Renault και Nissan επαναφέρουν τη συνεργασία τους

Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες, Renault Group και Nissan, βρίσκονται σε συζητήσεις για την αναζωογόνηση της συμμαχίας τους, μετά από αλλαγές στη διοίκηση και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Nissan, σύμφωνα με πληροφορίες της Financial Times.

Η αποχώρηση του πρώην CEO της Renault, Luca de Meo, πέρυσι το καλοκαίρι, άνοιξε τον δρόμο για τις συνομιλίες. Τη θέση του πήρε ο Francois Provost, πρώην επικεφαλής συνεργασιών της Renault, ενώ στη Nissan, ο Ivan Espinosa αντικατέστησε τον Makato Uchida μετά την κατάρρευση των διαπραγματεύσεων συγχώνευσης με τη Honda.

Ο Espinosa εφαρμόζει σχέδιο αναδιάρθρωσης με περικοπές θέσεων εργασίας και κλείσιμο εργοστασίων, όμως η Nissan αναμένει ακόμα ζημία 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη φετινή χρήση.

Η Renault κατείχε έλεγχο στη Nissan από το 1999 και έφτασε να κατέχει 43% των μετοχών της, ενώ η συνεργασία υπό τον Carlos Ghosn είχε μετατρέψει τη Renault-Nissan Alliance σε πρότυπο παγκόσμιας συνεργασίας.

Η σύλληψη του Ghosn το 2018 αποκάλυψε τις μακροχρόνιες εντάσεις μεταξύ των δύο εταιρειών, οδηγώντας σε σταδιακή απώλεια επιρροής της Renault και στην απόφαση μερικής πώλησης της συμμετοχής της στη Nissan. Σήμερα, η Renault κατέχει περίπου 36% των μετοχών, εκ των οποίων τα 19% σε trust προς πώληση.

Οι τρέχουσες συνεργασίες περιορίζονται σε επιμέρους projects, όπως η κατασκευή του νέου Micra EV από τη Renault για τη Nissan σε εργοστάσιο στη Γαλλία. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Renault, οι Provost και Espinosa συζητούν τακτικά τρόπους αμοιβαίας υποστήριξης, κάτι που θεωρείται “καλό σημάδι” για το μέλλον της σχέσης.

Η Nissan υπογράμμισε ότι η συμμαχία παραμένει “βασικός πυλώνας της επιχείρησής μας” και ότι οι δύο όμιλοι συνεργάζονται σε “πολλά στρατηγικά projects υψηλής αξίας”, σηματοδοτώντας πιθανή επαναδραστηριοποίηση της ιστορικής συμμαχίας.

Ποια γνωστά μοντέλα της καταργεί η BMW;

BMW

Οδηγούμε το νέο Audi Q3 στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Audi

Η ακριβότερη Bugatti όλων των εποχών αλλάζει χέρια

Bugatti

Dacia Bigster G-140: Υβριδικό με υγραέριο και μεγάλη αυτονομία

Dacia