Η BYD παρουσίασε στη Βραζιλία ένα πρωτοποριακό μοντέλο που συνδυάζει plug-in υβριδική τεχνολογία και δυνατότητα λειτουργίας με αιθανόλη, σηματοδοτώντας ταυτόχρονα την παραγωγή του 14.000.000ού εξηλεκτρισμένου αυτοκινήτου της.
Το νέο SONG PRO COP30, μια ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής, εξελίχθηκε ειδικά για τη βραζιλιάνικη αγορά και θα εκπροσωπήσει τη μάρκα στη Διάσκεψη του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή (COP30), που θα πραγματοποιηθεί στη χώρα.
Το SONG PRO COP30 βασίζεται στην πλατφόρμα DM-i της BYD, ένα σύστημα διπλού τρόπου λειτουργίας (Dual Mode Intelligent) στο οποίο ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί κυρίως ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να προσφέρει αίσθηση οδήγησης αντίστοιχη ενός αμιγώς ηλεκτρικού. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα plug-in υβριδικό που αξιοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια ως κύρια πηγή κίνησης, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να λειτουργεί επικουρικά όταν απαιτείται.
Η συγκεκριμένη έκδοση εξελίχθηκε από κοινού από Κινέζους και Βραζιλιάνους μηχανικούς, με στόχο την πλήρη προσαρμογή της στο ενεργειακό μείγμα της Βραζιλίας, όπου η αιθανόλη –προερχόμενη από τη ζάχαρη– χρησιμοποιείται εκτεταμένα ως ανανεώσιμο καύσιμο. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.500 κυβικών έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί με κάθε αναλογία βενζίνης και αιθανόλης, προσφέροντας υψηλή απόδοση και μειωμένες εκπομπές.
Η παρουσίαση του μοντέλου έγινε στο νέο εργοστάσιο της BYD στην περιοχή Camaçari, όπου βγήκε από τη γραμμή παραγωγής το 14.000.000ό εξηλεκτρισμένο όχημα της εταιρείας –ένα επίτευγμα που καμία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει επιτύχει έως σήμερα.
Η παραγωγή του SONG PRO COP30 θα περιοριστεί σε μόλις 30 μονάδες για τις ανάγκες της Διάσκεψης COP30, ενώ το πρώτο αυτοκίνητο παρέλαβε προσωπικά ο Πρόεδρος της Βραζιλίας, Luiz Inácio Lula da Silva, παρόντος του ιδρυτή και CEO της BYD, Wang Chuanfu.
Ο τελευταίος αποκάλυψε ότι η ιδέα για ένα plug-in hybrid με αιθανόλη γεννήθηκε πριν από δύο χρόνια, έπειτα από επίσκεψή του στη Βραζιλία, με στόχο τη δημιουργία τεχνολογιών που να ανταποκρίνονται στις τοπικές ανάγκες και πρώτες ύλες. Η νέα παραγωγική μονάδα στην Camaçari ολοκληρώθηκε σε μόλις 15 μήνες και διαθέτει αρχική δυναμικότητα 150.000 αυτοκινήτων τον χρόνο. Το σχέδιο προβλέπει αύξηση στις 300.000 και αργότερα στις 600.000 μονάδες ετησίως, καθιστώντας το εργοστάσιο το μεγαλύτερο κέντρο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Λατινική Αμερική και τη σημαντικότερη εγκατάσταση της BYD εκτός Ασίας.
Σήμερα, περισσότεροι από 1.500 εργαζόμενοι απασχολούνται στο συγκρότημα, το οποίο η CEO της BYD για Ευρώπη και Αμερική, Stella Li, χαρακτήρισε ως «100% βραζιλιάνικο έργο» που αποσκοπεί στη δημιουργία βιώσιμων, προσιτών και τεχνολογικά προηγμένων οχημάτων για τη χώρα. Παράλληλα, η ίδια τόνισε τη σημασία των επενδύσεων της BYD στην τοπική εκπαίδευση και στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού. Ο CEO της BYD Βραζιλίας, Tyler Li, σημείωσε πως η ενσωμάτωση της αιθανόλης στην υβριδική αρχιτεκτονική DM-i δεν είναι απλώς τεχνολογική καινοτομία, αλλά και αναγνώριση του ενεργειακού προφίλ της χώρας, ενισχύοντας τον ρόλο της Βραζιλίας ως πρότυπο βιώσιμης κινητικότητας.
Η BYD παραμένει η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που ελέγχει πλήρως την αλυσίδα παραγωγής της, από την ανάπτυξη των μπαταριών και των ηλεκτροκινητήρων έως τους ημιαγωγούς και τα συστήματα διαχείρισης ενέργειας. Με παρουσία σε πάνω από 400 πόλεις παγκοσμίως και ετήσιο κύκλο εργασιών που ξεπερνά τα 100 δισ. ευρώ, η εταιρεία συνεχίζει να επεκτείνει δυναμικά το δίκτυό της – στη Βραζιλία ήδη διαθέτει περισσότερα από 200 σημεία πώλησης, με στόχο τα 250 μέσα στους επόμενους μήνες.
