Η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα αντιμετωπίζει σοβαρή πρόκληση, καθώς πάνω από 700.000 οχήματα κυκλοφορούν χωρίς να έχουν υποβληθεί στον υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ).
Τα στοιχεία που δημοσιεύει η «Καθημερινή» αναδεικνύουν ένα φαινόμενο που απειλεί τη νομιμότητα και την ασφάλεια στο οδικό δίκτυο, ιδίως όταν συνδυάζεται με ανασφάλιστα οχήματα ή οχήματα για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας.
Πολλά από αυτά τα αυτοκίνητα παραμένουν ενεργά στα ηλεκτρονικά μητρώα λόγω καθυστερήσεων ή ελλιπούς διασταύρωσης στοιχείων, καθιστώντας δύσκολο τον εντοπισμό τους από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Παρά τις ειδοποιήσεις προς τους ιδιοκτήτες, αρκετοί αγνοούν τα μηνύματα ή τα στοιχεία δεν είναι ενημερωμένα.
Το υπουργείο Μεταφορών επεξεργάζεται τη δημιουργία ενιαίου μητρώου για όλα τα Ι.Χ., ανεξαρτήτως εποπτείας, ώστε να υπάρχει πλήρης εικόνα για την κατάσταση των οχημάτων. Στόχος είναι η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και η πάταξη της ανομίας στον χώρο των αυτοκινήτων.
Η έλλειψη ΚΤΕΟ σημαίνει ότι οχήματα με φθαρμένα φρένα, προβλήματα ανάρτησης ή μειωμένη απόδοση πέδησης παραμένουν στους δρόμους, αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων.
Το πρόβλημα αφορά όλο το φάσμα του στόλου, από πολύ παλιά αυτοκίνητα άνω των 40 ετών έως οχήματα που εμφανίζονται ως ασφαλισμένα αλλά έχουν καταστραφεί ή ακινητοποιηθεί.
Η κατάσταση αναδεικνύει τις χρόνιες αδυναμίες στη διαχείριση του στόλου Ι.Χ. στην Ελλάδα και την ανάγκη για ψηφιακή διασύνδεση βάσεων δεδομένων όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Η άμεση εφαρμογή ελέγχων και η αυστηρή επιτήρηση των παραβατών θεωρούνται απαραίτητες για τη μείωση των κινδύνων και την προστασία της ζωής των πολιτών.
