Σύνδεση

Featured

Θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας για άνεση και μεγαλύτερη αυτονομία

Η γερμανική ZF παρουσίασε μια καινοτόμο λύση που φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο θερμαίνονται οι καμπίνες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων: τις θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας. Η τεχνολογία αυτή έρχεται να αντικαταστήσει – ή έστω να συμπληρώσει – τα θερμαινόμενα καθίσματα, προσφέροντας ταχύτερη και αποδοτικότερη θέρμανση, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και την αύξηση της αυτονομίας.

Η ζώνη ενσωματώνει τέσσερα θερμαντικά στοιχεία, πάχους μόλις 1,3 χιλιοστών, με ισχύ έως 60 W. Σε λιγότερο από δύο λεπτά, ακόμη και στους -5 °C, η θερμοκρασία στο άνω μέρος του σώματος φτάνει τους 40 °C, προσφέροντας άμεση άνεση.

Σύμφωνα με την ZF, το σύστημα μπορεί να επιτρέψει μείωση της θερμοκρασίας καμπίνας έως και κατά 3 °C, χωρίς να θυσιάζεται η ευχάριστη αίσθηση για τους επιβάτες. Αυτό μεταφράζεται σε έως 6% επιπλέον αυτονομία.

Η λειτουργία της ζώνης βασίζεται σε αλγόριθμο που υπολογίζει παραμέτρους όπως θερμοκρασία σώματος, εξωτερικό κλίμα και ηλιακή ακτινοβολία, ρυθμίζοντας αυτόματα την παροχή θερμότητας. Έτσι περιορίζεται η ανάγκη χρήσης του ενεργοβόρου συστήματος θέρμανσης της καμπίνας.

Σε μικρές διαδρομές, όπου η κατανάλωση ενέργειας για θέρμανση είναι συνήθως δυσανάλογα υψηλή, η ZF εκτιμά ότι η εξοικονόμηση μπορεί να φτάσει τα 1000 W, μειώνοντας σημαντικά το φορτίο στο κλιματιστικό. Ακόμη και στα μεγάλα ταξίδια, το σύστημα περιορίζει τις θερμικές απώλειες προς το περιβάλλον.

Η ZF δεν έχει ανακοινώσει ακόμη πότε και σε ποια μοντέλα θα δούμε την εφαρμογή της τεχνολογίας, ωστόσο η εξέλιξη έχει ολοκληρωθεί και η καινοτομία φαίνεται να κεντρίζει το ενδιαφέρον των κατασκευαστών EV.

Το ζητούμενο πλέον είναι αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα επενδύσουν στη νέα αυτή ιδέα που συνδυάζει άνεση, ενεργειακή οικονομία και τεχνολογικό κύρος.

Suzuki: Το Vitara ανανεώθηκε – Πόσο κοστίζει

Featured

H BMW θα επιμείνει στους εμβληματικούς σπορ κινητήρες της

BMW

Audi TT Moment 2.0: Ο διάδοχος του ΤΤ με καρδιά από… Porsche

Audi

Toyota Yaris Hybrid 130: Πιο δυνατό αλλά εξίσου οικονομικό

Featured