Μια απρόσμενη στροφή στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Ιαπωνίας απειλεί να ανατρέψει την κυριαρχία της Nissan μετά από 15 χρόνια.
Η Tesla, που σε Ευρώπη και ΗΠΑ βλέπει τις πωλήσεις της να κατρακυλούν, στην Ιαπωνία καταγράφει άλμα άνευ προηγουμένου, χάρη σε στρατηγικές μειώσεις τιμών και διεύρυνση παρουσίας.
Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2025 πουλήθηκαν στη χώρα 6.590 νέα Tesla, αύξηση 87% σε σχέση με πέρσι.
Μάλιστα, μόνο τον Αύγουστο καταγράφηκαν 980 πωλήσεις – υπερδιπλάσιες από τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Το αποτέλεσμα; Η αμερικανική φίρμα βρίσκεται πλέον μόλις 100 οχήματα πίσω από τη Nissan, που διατηρούσε την πρωτιά με το Leaf.
Καθοριστικός παράγοντας η μείωση της τιμής του Model 3 κατά 453.000 γεν (περίπου 3.000 δολάρια), με το κόστος να πέφτει στα 3,99 εκατ. γεν (26.800 δολάρια).
Συνυπολογίζοντας τις κρατικές επιδοτήσεις, η τιμή γίνεται ακόμη πιο δελεαστική, εξηγώντας τη ραγδαία άνοδο της ζήτησης.
Η Tesla δεν περιορίζεται μόνο στις πωλήσεις. Σχεδιάζει να διπλασιάσει τα σημεία παρουσίας της, από 25 σε σχεδόν 50 μέχρι το 2026, ενώ το δίκτυο ταχυφορτιστών της –σήμερα 130– θα ενισχυθεί. Η στρατηγική αυτή ήδη αποδίδει, με μερίδιο αγοράς γύρω στο 30%.
Αν συνεχιστεί ο ίδιος ρυθμός, η Tesla θα μπορούσε να αγγίξει τις 10.000 πωλήσεις μέχρι το τέλος του έτους.
Μια επίδοση που όχι μόνο απειλεί το ιαπωνικό «κάστρο» της Nissan, αλλά αποδεικνύει ότι ακόμη και σε δύσκολους καιρούς, ο Elon Musk ξέρει πώς να παίζει το παιχνίδι.
