Σύνδεση

F1

F1 Γκραν Πρι Ουγγαρίας, Προεπισκόπηση

Λίγο πριν τη θερινή ανάπαυλα της Φόρμουλα 1, ο 40ος αγώνας (Κυριακή στις 16:00) στην πίστα του Hungaroring συγκεντρώνει τα φώτα της δημοσιότητας. Η McLaren πηγαίνει στην Ουγγαρία με στόχο την τέταρτη συνεχόμενη διπλή νίκη της, ενώ Red Bull και Ferrari προσπαθούν να κλείσουν την ψαλίδα.

Η σαιζόν φτάνει στο μέσο της λοιπόν και το Γκραν Πρι Ουγγαρίας αποτελεί τον 14ο γύρο του πρωταθλήματος. Στην κορυφή των προβλέψεων βρίσκεται η McLaren, με τους Oscar Piastri και Lando Norris να προέρχονται από τρεις διαδοχικές διπλές νίκες. Η μόνη «εξαίρεση» ήταν η νίκη του Max Verstappen στο Sprint του Βελγίου.

Για τον Piastri, το Hungaroring έχει και συναισθηματική αξία, καθώς πέρυσι πανηγύρισε εκεί την πρώτη του νίκη στη Formula 1. Ο team mate του Norris είχε τότε συμπληρώσει τη διπλή επιτυχία της βρετανικής ομάδας. Φέτος, η McLaren εμφανίζεται ακόμα πιο δυνατή, με ένα μονοθέσιο που δείχνει ιδιαίτερα αποτελεσματικό στις τεχνικές και αργές πίστες.

Η Red Bull, παρά τις πρόσφατες αναβαθμίσεις που περιλάμβαναν νέο εμπρός φτερό, τροποποιημένη ανάρτηση, μεγαλύτερους αεραγωγούς και ανασχεδιασμένο κάλυμμα κινητήρα, δυσκολεύεται να φτάσει την απόδοση της McLaren. Το RB21 παραμένει ένα απαιτητικό αυτοκίνητο, με στενά όρια ρυθμίσεων, όμως ο Verstappen εξακολουθεί να αποτελεί απειλή για κάθε αντίπαλο.

Η Ferrari συνεχίζει τις προσπάθειες βελτίωσης του SF-25, ο οποίος απέκτησε νέα πίσω ανάρτηση στο Spa. Στην Ουγγαρία, αναμένεται να δούμε αν οι μηχανικοί της Scuderia κατάφεραν να εκμεταλλευτούν καλύτερα τον επιπλέον χρόνο προετοιμασίας, δεδομένου ότι στο Spa το σφιχτό πρόγραμμα του Sprint δυσκόλεψε τη δουλειά τους.

Η Mercedes, από την άλλη, δείχνει να μην μπορεί να διεκδικήσει βάθρο υπό φυσιολογικές συνθήκες, ενώ στη μέση του grid η μάχη παραμένει σφιχτή. Οι Williams, Haas, Toro Rosso και Sauber έχουν την ικανότητα να μπουν στη δεκάδα, με την Alpine να στηρίζεται στον Pierre Gasly για ένα καλό αποτέλεσμα.

Ο καιρός ενδέχεται να παίξει καθοριστικό ρόλο, όπως έγινε σε Silverstone και Spa. Η πρόβλεψη για την Κυριακή 3 Αυγούστου κάνει λόγο για βροχή, στοιχείο που προσθέτει αβεβαιότητα σε έναν αγώνα που παραδοσιακά κρίνεται από τις λεπτομέρειες.

Η πίστα του Hungaroring, 20 χιλιόμετρα έξω από τη Βουδαπέστη, είναι από τις πιο αργές του πρωταθλήματος, με πολλά διαδοχικά στροφάρισμα και μικρές ευθείες. Το προσπέρασμα αποτελεί διαχρονικό πρόβλημα, ενώ οι δύο ζώνες DRS βοηθούν περιορισμένα. Το καλό πλασάρισμα στις κατατακτήριες και η εκκίνηση είναι κρίσιμα.

Η διαδρομή έχει μήκος 4,381 χιλιόμετρα και ο αγώνας διαρκεί 70 γύρους. Η διαδρομή της pole μέχρι την πρώτη φουρκέτα φτάνει τα 472 μέτρα και είναι από τις μακρύτερες της χρονιάς –γεγονός που συχνά οδηγεί σε επαφές στην εκκίνηση. Η αριστερή πλευρά της σχάρας έχει καλύτερο κράτημα, λόγω της αγωνιστικής γραμμής.

Η Pirelli θα φέρει στη Βουδαπέστη τις πιο μαλακές γόμες της (C3 έως C5), με τη φθορά των ελαστικών να αναμένεται σημαντική, ειδικά αν η θερμοκρασία παραμείνει υψηλή. Η πιθανότητα εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας υπολογίζεται στο 20%.

Ο χαρακτήρας της διαδρομής έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια. Παλιότερα παρομοιαζόταν με το Μονακό χωρίς μπαριέρες, όμως η αύξηση της κάθετης δύναμης στα σημερινά μονοθέσια έχει ανεβάσει τις μέσες ταχύτητες. Οι περισσότερες στροφές του δεύτερου τομέα πλέον παίρνονται με 4η ή 5η σχέση, ενώ το set-up απαιτεί μέγιστη κάθετη δύναμη και προσεγμένη ρύθμιση της ανάρτησης για καλή πρόσφυση και σταθερότητα στα κερμπς.

Η Ουγγαρία έχει επενδύσει σημαντικά στην ανανέωση της πίστας, με νέο κτήριο pit lane και καινούργια κύρια εξέδρα που φιλοξενεί πάνω από 10.000 θεατές. Οι προσπάθειες αυτές ενισχύουν τη θέση του Grand Prix στο καλεντάρι της Formula 1 και δείχνουν τη δέσμευση των διοργανωτών για το μέλλον.

Η συνέχεια της σεζόν θα εξαρτηθεί από την εξέλιξη των ομάδων μετά τη θερινή διακοπή. Προς το παρόν, όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στη McLaren, που έχει την ευκαιρία να επιβεβαιώσει την κυριαρχία της σε μια πίστα που της ταιριάζει απόλυτα.

Peugeot E-208 GTi: Η επιστροφή του θρύλου στην ηλεκτρική εποχή

Featured

Alfa Romeo: Στην Ελλάδα η Junior Intensa – Πόσο κοστίζει

Alfa Romeo

Nissan Qashqai e-POWER: Νέα γενιά εξηλεκτρισμού χωρίς πρίζα

Featured

Τα έκαναν… μαντάρα με τα ονόματα των ηλεκτρικών

ΕΙΔΗΣΕΙΣ