Ο νεαρός Σουηδός εντυπωσίασε στην επιστροφή του στο κορυφαίο επίπεδο του WRC, χαρίζοντας στην Toyota την 100ή της νίκη και επαναφέροντας το όνομά του δυναμικά στην «πρώτη γραμμή». Ισχνό προβάδισμα στο πρωτάθλημα ενός βαθμού για τον Tanak της Hyundai μπροστά από τον Evans της Toyota.
Ο Oliver Solberg δεν είναι ένας ακόμη γιος διάσημου οδηγού που προσπαθεί να βρει τον δρόμο του στο WRC. Στην Εσθονία, απέδειξε πως δεν βρίσκεται εκεί από τύχη ή χάρη στο όνομα του πατέρα του, αλλά γιατί απλά το αξίζει.
Σε ηλικία 23 ετών, με μόλις δύο ημέρες δοκιμών στη διάθεσή του με την Toyota GR Yaris Rally1, πήρε μία καθαρή, ώριμη και γρήγορη νίκη απέναντι στους πιο έμπειρους και καθιερωμένους οδηγούς του θεσμού. Μια νίκη που ήρθε με άνεση και κυριαρχία, σε ένα ράλλυ όπου δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης.
Ο Solberg κλήθηκε μόλις δύο εβδομάδες πριν την εκκίνηση να αναπληρώσει κενό στη σύνθεση της Toyota στο Rally1. Η τελευταία του εμφάνιση στην κορυφαία κατηγορία ήταν πριν 2,5 χρόνια με τη Hyundai.
Από τότε είχε επικεντρωθεί στο WRC2, όπου μάλιστα προηγείται στη βαθμολογία. Όμως η ευκαιρία ήρθε και δεν την άφησε να πάει χαμένη. Με τον Elliott Edmondson στο δεξί μπάκετ, κέρδισε εννέα ειδικές διαδρομές από τις 20 του αγώνα, οδηγώντας με σταθερότητα, ταχύτητα και κυρίως αυτοπεποίθηση.
Η αρχή έγινε από την μόλις 2η ειδική την Παρασκευή, όπου πήρε την πρωτοπορία και από τότε δεν ξανακοίταξε πίσω. Έκλεισε την πρώτη ημέρα με προβάδισμα 12,4 δευτερολέπτων έναντι του Ott Tanak, τοπικού ήρωα και επίδοξου νικητή.
Το Σάββατο, παρότι ξεκινούσε σε δυσμενέστερη θέση στο δρόμο, συνέχισε να αυξάνει τη διαφορά του, φτάνοντας τα 21,1 δευτερόλεπτα, με άλλες τέσσερις νίκες σε ειδικές.
Η βροχή της Κυριακής αρχικά τον ανησύχησε, καθώς δεν είχε δοκιμάσει το αυτοκίνητο σε βρεγμένες συνθήκες, όμως τελικά αποδείχθηκε άλλος ένας τομέας όπου ανταποκρίθηκε άψογα, κερδίζοντας άλλες δύο ειδικές και εξασφαλίζοντας και τη νίκη στη Super Sunday.
Το τελικό προβάδισμα του Solberg ήταν 25,2 δευτερόλεπτα από τον Tanak, ενώ η νίκη του γράφει και μία σειρά από ξεχωριστά στατιστικά: είναι ο τρίτος νεότερος νικητής στην ιστορία του WRC (μετά τους Rovanpera και Latvala), ο πρώτος Σουηδός που κερδίζει μετά τον Kenneth Eriksson το 1997 και χάρισε στην Toyota την 100ή της νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.
Για την Hyundai, ο Tanak έδειξε δυνατός, αλλά δεν είχε την απαραίτητη σταθερότητα – ειδικά μετά το λάθος στο φρενάρισμα της ειδικής 9. Παρόλα αυτά, η δεύτερη θέση σε συνδυασμό με την τρίτη του Thierry Neuville έφεραν στην κορεατική ομάδα το 1-2 στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, καθώς ο Solberg δεν είχε δηλωθεί για βαθμολογικά αποτελέσματα.
Ο Neuville είχε καλό ρυθμό και κατά διαστήματα απείλησε τον Tanak, όμως μία ποινή 10 δευτερολέπτων για πρόωρη εκκίνηση στην ειδική 18 έβαλε τέλος στις ελπίδες του να τον περάσει.
Πιο πίσω, ο Kalle Rovanpera ξεκίνησε δυνατά με την κορυφή στο shakedown, αλλά στη συνέχεια φάνηκε να μην βρίσκει ρυθμό, πιθανότατα εξαιτίας της δυσκολίας προσαρμογής στα νέα ελαστικά της Hankook.
Παρόλα αυτά, ολοκλήρωσε τέταρτος, κερδίζοντας την Power Stage και τους πέντε βαθμούς που τη συνοδεύουν. Ο Adrien Fourmaux, παρότι ξεκίνησε αργά, ανέκαμψε και πήρε την πέμπτη θέση, μπροστά από τον Elfyn Evans.
Ο Ουαλός, ο οποίος μέχρι πρόσφατα ήταν πρωτοπόρος στο πρωτάθλημα, δεν κατάφερε να βρει ρυθμό για ακόμη έναν αγώνα. Έπεσε στην έκτη θέση, χάνοντας την πρωτοπορία από τον Tanak, ο οποίος πλέον προηγείται με έναν βαθμό (162 έναντι 161).
Ο Sami Pajari αντιμετώπισε πρόβλημα στα φρένα την Παρασκευή, κάτι που τον περιόρισε στην έβδομη θέση. Ο Takamoto Katsuta, που μέχρι την Κυριακή ήταν μέσα στην εξάδα, εγκατέλειψε στην τελευταία ειδική με μηχανικό πρόβλημα.
Η Ford είχε μια υποτονική παρουσία, με τον Martins Sesks να είναι ο ταχύτερος οδηγός της στην όγδοη θέση, μπροστά από τους Josh McErlean και Gregoire Munster, οι οποίοι συμπλήρωσαν τη δεκάδα.
Στην κατηγορία WRC2, ο Robert Virves άντεξε απέναντι στην ίωση που τον ταλαιπωρούσε και πήρε την πρώτη του νίκη, 18,4 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Georg Linnamae, σε ένα άκρως εσθονικό βάθρο.
Με έξι αγώνες να απομένουν στο ημερολόγιο του 2025, η μάχη για τον τίτλο οδηγών παραμένει ορθάνοικτη. Πίσω από τους Tanak και Evans βρίσκεται ο Sebastien Ogier (141 βαθμοί), παρότι δεν συμμετείχε στην Εσθονία, ενώ Rovanpera (138) και Neuville (114) ακολουθούν. Στους κατασκευαστές, η Toyota προηγείται με 412 βαθμούς έναντι 332 της Hyundai, όμως η ισορροπία φαίνεται να αλλάζει.
Το Ράλλυ Εσθονίας του 2025 θα μείνει στην ιστορία για την πρώτη νίκη ενός οδηγού που μοιάζει ικανός να αφήσει το δικό του στίγμα, ανεξάρτητα από το βαρύ επίθετο που κουβαλά. Ο Oliver Solberg απέδειξε ότι δεν είναι «ο γιος του Petter», αλλά ένας απόλυτα ώριμος και ανταγωνιστικός οδηγός, έτοιμος να γράψει το δικό του κεφάλαιο στο WRC.
There was no stopping this debut win! 🔥🏆#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC #RallyEstonia 🇪🇪 pic.twitter.com/ok47mreGkn
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) July 20, 2025
