Η Pagani ξαναχτυπά με ένα έργο τέχνης που θυμίζει περισσότερο γλυπτό παρά αυτοκίνητο. Η Huayra Codalunga Speedster είναι η ανοιχτή εκδοχή του περιορισμένης παραγωγής coupé που παρουσιάστηκε το 2022, με ακόμη πιο καθαρές γραμμές, αισθητική εμπνευσμένη από τα αγωνιστικά των ’60s και μια σχεδόν ερωτική αφοσίωση στη λεπτομέρεια.
Απογυμνωμένη από αεροδυναμικά βοηθήματα και χωρίς οροφή, η Speedster αποπνέει απλότητα και ρετρό φινέτσα.
Οι καμπύλες του αμαξώματος είναι ήπιες και ρέουσες, με χαμηλό παρμπρίζ, λεπτά πλευρικά παράθυρα και χαρακτηριστικούς εξωτερικούς καθρέφτες τοποθετημένους πάνω στα φτερά.
Προαιρετικά διατίθεται σταθερό κάλυμμα με πανοραμικό πολυκαρβονικό τζάμι, που μεταμορφώνει τη σιλουέτα σε κουπέ. Οι χαρακτηριστικές gullwing πόρτες της κλειστής έκδοσης, εδώ, απουσιάζουν.
Το πίσω μέρος κυριαρχείται από έξι (!) απολήξεις εξάτμισης – τέσσερις ψηλά στο κλασικό μοτίβο της Pagani και δύο χαμηλότερα, ενσωματωμένες στον διαχύτη, όλες από τιτάνιο.
Η σιλουέτα δεν χρειάζεται φτερά για να παραμείνει σταθερή: η αεροδυναμική έχει ενσωματωθεί στο ίδιο το πάτωμα, με ειδικά κανάλια τύπου NACA.
Στο εσωτερικό, η αίσθηση πολυτέλειας αγγίζει την παραφροσύνη. Υλικά όπως μαόνι, αλουμίνιο, ανθρακονήματα και χιλιάδες χειροποίητες ραφές δίνουν την αίσθηση πολυτελούς γκαλερί. Το τιμόνι και ο επιλογέας μοιάζουν με έργα βιομηχανικής τέχνης.
Τα χρώματα του εσωτερικού ακολουθούν αρμονικά την εξωτερική απόχρωση – από το roll bar μέχρι το ταμπλό.
Η καρδιά της Speedster είναι ένας 6λιτρος twin-turbo V12 κινητήρας της Mercedes-AMG, με απόδοση 864 ίππων και 1.100 Nm ροπής από τις μόλις 2.800 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται στους πίσω τροχούς μέσω 7τάχυτου σειριακού κιβωτίου της Xtrac.
Παρά το μήκος των 4,91 μέτρων και πλάτος 2,05, το βάρος περιορίζεται στα μόλις 1.270 κιλά χάρη στο προηγμένο μονοκόκ πλαίσιο από Carbo-Titan και Carbo-Triax.
Η Huayra Codalunga Speedster δεν είναι απλώς ένα supercar. Είναι μια κινητή γλυπτική σύνθεση που αναπνέει βενζίνη και φτιάχτηκε για λίγους – ίσως και για πάντα.
