Η Huawei κατέθεσε πατέντα στην Κίνα για μια πρωτοποριακή solid state μπαταρία που υπόσχεται να αλλάξει τα δεδομένα στην ηλεκτροκίνηση.
Βασισμένη σε ηλεκτρόδια θειούχων ενώσεων εμπλουτισμένα με άζωτο -ώστε να περιορίζονται οι αντιδράσεις που φθείρουν τη διάρκεια ζωής- η νέα τεχνολογία φτάνει σε ενεργειακή πυκνότητα 400-500 Wh/kg, δηλαδή τριπλάσια από τις σημερινές ιόντων λιθίου.
Η θεωρητική εφαρμογή της θα επέτρεπε σε ένα μεσαίο ηλεκτρικό αυτοκίνητο να καλύψει έως και 3.000 χλμ (βάσει CLTC), ή πιο ρεαλιστικά περίπου 2.090 χλμ σύμφωνα με τα πρότυπα EPA.
Το εντυπωσιακό είναι πως η πλήρης φόρτιση αυτής της μπαταρίας –όχι στο 80%, αλλά στο 100%– θα διαρκεί μόλις πέντε λεπτά.
Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι λιγότερο εντυπωσιακή. Κανείς δεν χρειάζεται τόση αυτονομία σε ένα ταξίδι χωρίς διακοπή, οι άνθρωποι έχουν ανάγκες όπως ξεκούραση και τουαλέτα.
Επιπλέον, μια τόσο μεγάλη μπαταρία θα είναι βαριά και ακριβή, επιβαρύνοντας το κόστος και το βάρος του οχήματος.
Το πιθανότερο σενάριο είναι πως η νέα τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί για ελαφρύτερες, φθηνότερες μπαταρίες με αυτονομία 1.000 χλμ, καθιστώντας τα EV πιο αποδοτικά και προσιτά.
Όταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνουν φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα και φορτίζουν γρηγορότερα, η μαζική υιοθέτησή τους θα είναι αναπόφευκτη, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι θα υπάρχει και η απαραίτητη υποδομή.
