Τέσσερα χρόνια μετά την «απόσυρση» του GTi, η Peugeot επιστρέφει με ένα μοντέλο-ορόσημο: το E-208 GTi, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό hot hatch με το ιστορικό λογότυπο. Και η πρεμιέρα δεν θα μπορούσε να γίνει πουθενά αλλού, παρά στις 24 Ώρες του Le Mans -τον πιο εμβληματικό αγώνα αντοχής.
Το νέο GTi βασίζεται στο e-208, αλλά μόνο στα… βασικά. Κάτω από το αμάξωμα έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις από την Peugeot Sport προκειμένου να προσφέρει όχι μόνο ισχύ, αλλά και αξιοπιστία, σπορ αίσθηση και οδηγοκεντρική συμπεριφορά.
Ο τοποθετημένος μπροστά ηλεκτροκινητήρας των 280 ίππων και των 345 Nm είναι ίδιος με αυτόν της Alfa Romeo Junior Veloce και στέλνει τη δύναμη στους εμπρός τροχούς μέσω ενός μπλοκέ διαφορικού. Το σύνολο επιταχύνει το E-208 GTi από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,7 δεύτερα 0είναι δηλαδή πιο γρήγορο από τα Mini JCW Electric και Alpine A290 GT- ενώ η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.
Από εκεί και πέρα υπάρχουν πιο φαρδιά μετατρόχια (+56 χιλιοστά εμπρός, +27 πίσω), ανάρτηση με υδραυλικά στοπ και πιο σπορ ρυθμίσεις, νέες ρυθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης για πιο άμεση απόκριση, καθώς και μειωμένη κατά 30 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος.
Οπτικά, το E-208 GTi ξεχωρίζει χάρη στη νέα, πιο σπορ διαμόρφωση του εμπρός μέρους, τον ανασχεδιασμένο πίσω διαχύτη με το ενσωματωμένο φως ομίχλης, τις κόκκινες λεπτομέρειες στα φτερά και τους τροχούς των 18 ιντσών που παραπέμπουν άμεσα στο 205 GTi 1.9. Πίσω τους υπάρχουν δίσκοι 355 χιλιοστών με τετραπίστονες δαγκάνες.
Στα GTI του΄80 και του΄90 παραπέμπει και το εσωτερικό με τα μπάκετ καθίσματα με την επένδυση από Αλκαντάρα σε κόκκινο και μαύρο και τις κόκκινες ραφές και τα κόκκινα πατάκια. Το ταμπλό αυτό καθαυτό διατηρεί τη διάταξη του απλού Ε-208, με ψηφιακό πίνακα οργάνων και κεντρική οθόνη που έχουν αποκτήσει ειδικά σπορ γραφικά και μενού απόδοσης.
Παρόν και ο τεχνητός ήχος μέσω των ηχείων, που προσαρμόζεται στις επιδόσεις και μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Η μπαταρία παραμένει ίδια σε χωρητικότητα (54 kWh), όμως έχει βελτιωθεί στη θερμική διαχείριση και στην ανάκτηση ενέργειας, με τεχνολογία κατευθείαν από τις πίστες. Η αυτονομία φτάνει τα 350 χιλιόμετρα, ενώ η φόρτιση από το 20 έως το 80% γίνεται σε λιγότερα από 30 λεπτά μέσω ταχυφορτιστή 100 kW.
Όσο για τον εξοπλισμό είναι πλήρης: i-Connect Advanced, πλοήγηση TomTom, φωνητικές εντολές, Apple CarPlay & Android Auto, λειτουργία V2L για εξωτερική τροφοδοσία συσκευών, Trip Planner για τον προγραμματισμό ταξιδιών και φυσικά σύνδεση με το MyPeugeot app για απομακρυσμένο έλεγχο.
Ο Jean-Marc Finot, επικεφαλής της Stellantis Motorsport, δήλωσε πως το νέο GTi διατηρεί την καρδιά του αρχέτυπου: ζωντανό τιμόνι, σφιχτό στήσιμο και συμμετοχική οδήγηση. Αν και ξεκινά ως ηλεκτρικό, η Peugeot αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο και για μια θερμική έκδοση του 208 GTi -εφόσον υπάρχει η αντίστοιχη ζήτηση.
Με τιμή που εκτιμάται πάνω από τις 40.000 ευρώ, το νέο E-208 GTi φιλοδοξεί να γίνει το συνδετικό στοιχείο μεταξύ του παρελθόντος και του μέλλοντος: ένα GTi για την ηλεκτρική εποχή, με το βλέμμα σταθερά στραμμένο στην απόλαυση της οδήγησης.
