Έξι χρόνια μετά το εντυπωσιακό της ντεμπούτο στο Goodwood Festival of Speed, η De Tomaso ετοιμάζεται να ξεκινήσει την παραγωγή της P72. Κι αν αναρωτιέστε αν υπάρχει ακόμη χώρος για καθαρόαιμα, χειροποίητα supercars χωρίς infotainment και τεχνολογικές υπερβολές, η απάντηση είναι κατηγορηματικά «ναι».
Η P72 είναι ένα supercar φτιαγμένο με το χέρι, που παραπέμπει άμεσα στη χρυσή εποχή των αγώνων της δεκαετίας του ’60, με ρετρό αισθητική, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και παντελή απουσία οθονών.
Η βάση είναι ένα μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα που εξελίχθηκε από λευκό χαρτί για βέλτιστη ακαμψία και μικρό βάρος.
Ο τοποθετημένος στο κέντρο κινητήρας είναι ένας αμερικανικός V8 5.000 κυβικών με μηχανικό υπερσυμπιεστή, βελτιωμένο από τη Roush Performance. Αποδίδει 700 ίππους και 820 Nm που καταλήγουν στους πίσω τροχούς.
Δεν υπάρχουν ηλεκτρονικά προγράμματα, drive modes και launch control, Εδώ οδηγείς, δεν πατάς κουμπιά.
Στο εσωτερικό η μοναδική «οθόνη» είναι αυτή της κάμερας οπισθοπορείας, ενσωματωμένη στον καθρέφτη για να μη χαλάει η αισθητική, ενώ από εκεί και πέρα κυριαρχούν τα αναλογικά όργανα και οι κλασικοί διακόπτες. Χαρακτηριστικός είναι και ο εμφανής μηχανισμός του επιλογέα ταχυτήτων που αποτελείται από 179 κομμάτια αλουμινίου.
Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή, σαν σε αγωνιστικό, ενώ από εκεί και πέρα υπάρχουν σταθερά καθίσματα, εξατομικευμένα μαξιλάρια, ρυθμιζόμενα πεντάλ και τιμόνι. Η ανάρτηση με σύστημα push-rod ρυθμίζεται χειροκίνητα σε τρία επίπεδα, χωρίς ηλεκτρονική υποστήριξη.
Αν και η προσέγγιση μοιάζει είναι «hardcore», η De Tomaso επιμένει να βλέπει την P72 ως GT. Έτσι έχει ρεζερβουάρ 100 λίτρων προκειμένου να μπορεί να καλύψει αρκετά χιλιόμετρα καθώς και δύο μικρούς αποθηκευτικούς χώρους πίσω από τον κινητήρα.
Η παραγωγή θα περιοριστεί σε μόλις 72 μονάδες, η κάθε μια με τιμή περί τα 1,6 εκατομμύρια ευρώ. Όλες έχουν ήδη πουληθεί, αλλά η De Tomaso αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων εκδόσεων, όπως για παράδειγμα η P900 που φημολογείται εδώ και καιρό και προορίζεται αποκλειστικά για χρήση σε πίστα.
