Η υψηλή αποτυχία στις θεωρητικές εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης στη Γερμανία έχει φτάσει το 40% το 2024, ξεπερνώντας κάθε προηγούμενο αρνητικό ρεκόρ.
Σύμφωνα με τον καθηγητή ψυχολογίας Florian Becker, η αποτυχία δεν συνδέεται με τις σχολές οδήγησης ή τη δυσκολία των εξετάσεων, αλλά με τη γενικότερη έλλειψη προετοιμασίας των υποψηφίων.
Η θεωρητική εξέταση απαιτεί πειθαρχία και εντατική μελέτη, κάτι που πολλές φορές δεν συμβαδίζει με τη νοοτροπία των νέων σήμερα.
Ο Becker εντοπίζει τις αιτίες της αποτυχίας σε μια ευρύτερη κρίση της εκπαίδευσης και της κοινωνίας, επισημαίνοντας ότι η νοοτροπία του «απλώς περνάω» έχει επικρατήσει από το σχολείο, με αποτέλεσμα οι απαιτήσεις να μειώνονται συνεχώς.
Στη Γερμανία, η μελέτη IGLU δείχνει ότι ένας στους τέσσερις μαθητές δεν έχει επαρκείς δεξιότητες ανάγνωσης και γραφής, ενώ οι επιδόσεις σε μαθηματικά και φυσικές επιστήμες μειώνονται σταθερά, σύμφωνα με τις έρευνες PISA.
Παράλληλα, η έλλειψη πειθαρχίας και η απουσία κανόνων στη σχολική και οικογενειακή ζωή επιδεινώνουν το πρόβλημα.
Ο Becker θεωρεί ότι η αποτυχία στις εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης είναι μια φυσική συνέπεια αυτών των ευρύτερων κοινωνικών τάσεων.
Όταν οι νέοι δεν έχουν μάθει να συγκεντρώνονται και να εργάζονται σκληρά, είναι λογικό να αποτυγχάνουν σε εξετάσεις που απαιτούν βασική συγκέντρωση και εξάσκηση.
Ο καθηγητής υπογραμμίζει ότι η κοινωνία προάγει μια «κουλτούρα της άνεσης», όπου οι νέοι δυσκολεύονται να αποδεχτούν ότι η προσπάθεια είναι αναγκαία.
Για να αντιστραφεί αυτή η κατάσταση, ο Becker προτείνει την ενίσχυση της αυτοπειθαρχίας και της υπευθυνότητας από μικρή ηλικία.
Οι νέοι πρέπει να μάθουν να ξεπερνούν προκλήσεις και να δουλεύουν σκληρά για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της ζωής, όπως είναι μια απλή θεωρητική εξέταση για το δίπλωμα οδήγησης.
