Οι ειδικοί προβλέπουν ότι οι αναδυόμενες διαφημίσεις μπορεί σύντομα να γίνουν κοινό χαρακτηριστικό στα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας των οχημάτων, προκαλώντας ανησυχίες στους καταναλωτές και στους υποστηρικτές της ασφάλειας.
Ορισμένοι ιδιοκτήτες της Jeep έχουν ήδη αναφέρει ότι στις οθόνες τους εμφανίζονται διαφημίσεις που δεν μπορούν να παραλειφθούν, κάτι που η Jeep απέδωσε αρχικά σε δυσλειτουργία του λογισμικού.
Ωστόσο, το περιστατικό αυτό αναδεικνύει μια ευρύτερη τάση καθώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων διερευνούν νέες πηγές εσόδων μέσω της διαφήμισης και των συνδρομών στο αυτοκίνητο.
Με πρόσβαση σε δεδομένα όπως οι συνήθειες οδήγησης και οι τοποθεσίες, οι εταιρείες βλέπουν τα οχήματα ως πολύτιμες πλατφόρμες για στοχευμένο μάρκετινγκ.
Η αγορά υπηρεσιών συνδεδεμένων οχημάτων αναμένεται να φτάσει τα 1,5 δις. ευρώ έως το 2032, αποτελώντας ενδεχομένως σημαντικό μέρος των εσόδων των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Ωστόσο, η στροφή αυτή έχει ήδη συναντήσει αντίσταση. Η BMW αντιμετώπισε αντιδράσεις επειδή τοποθέτησε ορισμένα χαρακτηριστικά πίσω στο σύστημα ασύρματων πληρωμών, αναγκάζοντάς την να επανεξετάσει την προσέγγισή της.
Πέρα από την απογοήτευση των καταναλωτών, οι ειδικοί σε θέματα ασφάλειας προειδοποιούν ότι οι αναδυόμενες διαφημίσεις θα μπορούσαν να αποσπάσουν την προσοχή, εγείροντας ανησυχίες παρόμοιες με την αποστολή μηνυμάτων κατά την οδήγηση.
Αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίσουν αυτή την πορεία, μπορεί να αντιμετωπίσουν όχι μόνο την κατακραυγή του κοινού αλλά και την παρέμβαση των αρμοδίων αρχών σε όλο τον κόσμο.
