Σύνδεση

Featured

Κατεβάζουν ρολά οι Ευρωπαίοι στην Κίνα

Η κινεζική αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε φάση ριζικών αλλαγών, καθώς οι διεθνείς κατασκευαστές αδυνατούν να ανταγωνιστούν τις τοπικές μάρκες που κυριαρχούν στην αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Η έκρηξη της αγοράς από το 2020, λόγω γενναιόδωρων κρατικών επιδοτήσεων, έχει οδηγήσει σε έναν έντονο ανταγωνισμό.

Οι κινεζικές μάρκες, όπως οι BYD, Xpeng, Li Auto και Nio, ξεχωρίζουν με την επιθετική τιμολογιακή τους πολιτική και τα προηγμένα χαρακτηριστικά, όπως «έξυπνες καμπίνες» και συστήματα υποβοήθησης οδηγού.

Αντίθετα, διεθνείς εταιρείες όπως η General Motors, η Nissan, η Honda και η Volkswagen αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υπερπαραγωγής και χαμηλών πωλήσεων.

Η GM, με την κοινοπραξία SAIC-GM, είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 57% το 2024, με μόλις 435.007 παραδόσεις οχημάτων.

Ως αποτέλεσμα, ανακοίνωσε σχέδια για κλείσιμο εργοστασίων και αναδιάρθρωση της γκάμας της.

Παρομοίως, η Nissan και η Honda σημείωσαν πωλήσεις κάτω από 700.000 και 853.000 μονάδες αντίστοιχα, με περιορισμό της παραγωγής και εξετάσεις συγχωνεύσεων ως λύση στα προβλήματα υπερπροσφοράς.

Η VW, παρόλο που παραμένει ο μεγαλύτερος ξένος κατασκευαστής στην Κίνα, καταγράφει σταθερή πτώση πωλήσεων από το 2019, με παραδόσεις κάτω από 2,93 εκατομμύρια οχήματα το 2024.

Παρά τις προσπάθειές της να εισαγάγει νέα EV μοντέλα, όπως η σειρά Ultium της GM, οι πωλήσεις αυτών παραμένουν χαμηλές, με περιορισμένες παραδόσεις.

Η ανταγωνιστικότητα των κινεζικών μαρκών, σε συνδυασμό με τη διστακτική αποδοχή των ξένων EV μοντέλων, δημιουργεί συνθήκες έντονης πίεσης για τους διεθνείς κατασκευαστές.

 Η κατάσταση αυτή οδηγεί σε νέο κύμα κλεισίματος εργοστασίων και αποχωρήσεων, καθώς οι ξένες εταιρείες πασχίζουν να προσαρμοστούν σε μια αγορά όπου η καινοτομία και η προσαρμοστικότητα είναι απαραίτητα.

Το μέλλον της κινεζικής αγοράς αυτοκινήτου προβλέπεται αβέβαιο για τους διεθνείς παίκτες. Η άνοδος των τοπικών εταιρειών και η ανάγκη για γρήγορες αλλαγές στη στρατηγική και την τεχνολογία αναδεικνύουν την πρόκληση που αντιμετωπίζει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo

Η διαφήμιση της Jaguar συνεχίζει να προκαλεί

Featured