Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Άνω-κάτω οι εταιρείες με τους κανονισμούς ρύπων

Από την 1η Ιανουαρίου 2025, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα θέσει σε εφαρμογή αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τα αυτοκίνητα, με στόχο τη μείωση των ρύπων και την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050.

Οι νέοι κανόνες απαιτούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις εκπομπές CO₂, με το όριο για το μέσο επίπεδο εκπομπών να μειώνεται από τα 116 g/km το 2024 στα 93,6 g/km το 2025.

Αυτό αποτελεί μια πρόκληση, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να προσαρμόσουν τα μοντέλα τους για να συμμορφωθούν με τα νέα όρια, με κάθε κατασκευαστή να έχει εξατομικευμένο στόχο που θα βασίζεται στο μέσο βάρος των οχημάτων του.

Οι εταιρείες που δεν συμμορφώνονται με τα νέα όρια εκπομπών κινδυνεύουν με βαριά πρόστιμα.

Το πρόστιμο ανέρχεται στα 95 ευρώ για κάθε επιπλέον γραμμάριο CO₂ ανά χιλιόμετρο για κάθε νέο αυτοκίνητο.

Οι συνολικοί υπολογισμοί δείχνουν ότι τα πρόστιμα για τη βιομηχανία το 2025 μπορεί να φτάσουν τα 15 δισ. ευρώ, με τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Stellantis και η VW, να αντιμετωπίζουν πρόστιμα ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ.

Για να αποφύγουν τα πρόστιμα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξετάζουν διάφορες στρατηγικές, όπως το pooling εκπομπών (συνεργασία με άλλες εταιρείες που παράγουν λιγότερους ρύπους), εκπτώσεις στα ηλεκτρικά οχήματα και αύξηση τιμών στα θερμικά μοντέλα (βενζινοκίνητα και ντίζελ).

Η μείωση τιμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να ενισχύσει τις πωλήσεις και να βοηθήσει στην επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών.

Για παράδειγμα, η Volvo και η Tesla είναι ήδη έτοιμες για την εφαρμογή των νέων κανονισμών, καθώς διαθέτουν μεγάλη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ άλλες εταιρείες, όπως η Suzuki, συνεργάζονται με εταιρείες όπως η Volvo για την αγορά πιστώσεων εκπομπών.

Ωστόσο, υπάρχουν πιέσεις για την αναθεώρηση των στόχων από ορισμένες χώρες, όπως η Γερμανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, που ζητούν μεγαλύτερη ευελιξία στους κανονισμούς και μικρότερα πρόστιμα για τις εταιρείες που δεν θα καταφέρουν να συμμορφωθούν.

Οι πιέσεις αυτές προέρχονται από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τη μείωση των εκπομπών, ενώ παράλληλα επιθυμούν να διατηρήσουν τη χρηματοοικονομική τους βιωσιμότητα.

Οι αυστηρότεροι κανονισμοί εκπομπών CO₂ τοποθετούν την αυτοκινητοβιομηχανία σε δύσκολη θέση, καθώς οι κατασκευαστές θα πρέπει να βρουν μια ισορροπία μεταξύ της ανάπτυξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της μείωσης των εκπομπών, ενώ ταυτόχρονα προσπαθούν να περιορίσουν τα πρόστιμα και να παραμείνουν ανταγωνιστικοί στην αγορά.

Peugeot E-208 GTi: Η επιστροφή του θρύλου στην ηλεκτρική εποχή

Featured

Alfa Romeo: Στην Ελλάδα η Junior Intensa – Πόσο κοστίζει

Alfa Romeo

Nissan Qashqai e-POWER: Νέα γενιά εξηλεκτρισμού χωρίς πρίζα

Featured

Τα έκαναν… μαντάρα με τα ονόματα των ηλεκτρικών

ΕΙΔΗΣΕΙΣ