Σύνδεση

Featured

Γιατί θα αυξηθούν οι τιμές των ελαστικών;

Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι σημαντικά βαρύτερα από τα αντίστοιχα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, γεγονός που προκαλεί πολύ ταχύτερη φθορά των ελαστικών.

Οι αμερικανικές και ευρωπαϊκές αρχές επιδιώκουν να αναγκάσουν της εταιρίες παραγωγής να αλλάξουν τη σύνθεση του ελαστικού των ελαστικών ώστε να τα κάνουν λιγότερο ρυπογόνα. Αυτό όμως πρόκειται να αυξήσει τις τιμές σε όλους τους τομείς.

Με περίπου 2 δισεκατομμύρια ελαστικά που παράγονται παγκοσμίως κάθε χρόνο, τα σωματίδια ελαστικών έχουν γίνει σημαντική πηγή ρύπανσης.

Το μείγμα των ελαστικών περιέχει περίπου 200 συστατικά και χημικές ουσίες και ορισμένα από αυτά είναι ιδιαίτερα τοξικά. Αν και πολλά θεωρούνται καρκινογόνα, οι μελέτες επικεντρώνονται σε ένα από αυτά, που ονομάζεται 6PPD.

Οι αρχές είναι έτοιμες να απαιτήσουν από τους κατασκευαστές ελαστικών να βρουν μια λιγότερο τοξική εναλλακτική λύση για το 6PPD, με την Καλιφόρνια να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της πρωτοβουλίας.

Οι επερχόμενοι κανονισμοί εκπομπών Euro 7 της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα ρυθμίσουν επίσης για πρώτη φορά τα ελαστικά. Οι νέοι κανόνες αποσκοπούν στη μείωση της ρύπανσης από τα ελαστικά με την ανάπτυξη καλύτερων και λιγότερο ρυπογόνων ελαστικών για να αντισταθμίσουν τις αυξημένες εκπομπές από τη φθορά των ελαστικών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Αυτό όμως θα απαιτήσει υψηλότερης ποιότητας και ακριβότερα υλικά για να γίνουν τα ελαστικά πιο ανθεκτικά.

Το πρακτορείο Reuters αναφέρει ότι εταιρίες όπως οι Michelin, Continental και Pirelli αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για το 6PPD, με τις δύο πρώτες να δηλώνουν ότι η συλλογική δράση του κλάδου μπορεί να είναι απαραίτητη για την εξεύρεση λύσεων. Το πρόβλημα είναι πάντως να συμφωνήσουν και οι Κινέζοι κατασκευαστές, κάτι εξαιρετικά δύσκολο.

Η Michelin υπολογίζει ότι τα ελαστικά εκπέμπουν περίπου 3 εκατομμύρια τόνους σωματιδίων παγκοσμίως κάθε χρόνο. Οι επιφάνειες των δρόμων συμβάλλουν με άλλους 3 εκατομμύρια τόνους.

Σύμφωνα με τη Michelin, η οδήγηση για 200.000 χιλιόμετρα με τα ελαστικά της θα εκπέμψει περίπου 1,5 κιλά σωματιδίων, σε σύγκριση με το μέσο όρο της αγοράς που είναι 3,6 κιλά.

Η μηδενική ρύπανση από τα ελαστικά είναι αδύνατη, αλλά η βελτίωση της σύνθεσης των ελαστικών θα μπορούσε να τη μειώσει σε διαχειρίσιμα επίπεδα. Έστω και αν αυτό οδηγήσει σε αρκετά υψηλότερες τιμές για τα ελαστικά μέσα στα επόμενα χρόνια.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured

Η Mercedes θα διατηρήσει τα συμβατικά μικρά μοντέλα της

Mercedes-Benz

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured