Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ: ΑΠΟΚΛΙΣΗ 25%

Οι εργοστασιακές μετρήσεις κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων, που μας έχουν απασχολήσει κι άλλη φορά, πραγματοποιούνται για κάθε νέο μοντέλο σε δυναμόμετρα, προσομοιώνοντας ένα συγκεκριμένο κύκλο κίνησης, τον NEDC (European Driving Cycle) που μπορεί να προσεγγίζει τα δεδομένα π.χ. της πιο επίπεδης Ισπανίας αλλά σε καμία περίπτωση την ιδιαίτερη μορφολογία του ελληνικού ανάγλυφου.

Μια πρόσφατη έρευνα του διεθνούς ινστιτούτου ICCT (International Council on Clean Transportation), έδειξε πως η απόκλιση των θεωρητικών αυτών εργοστασιακών τιμών έχει διπλασιαστεί σε σχέση με το παρελθόν. Έτσι κατά μέσο όρο η πραγματική εκπομπή ρύπων είναι 25% μεγαλύτερη από ότι λένε οι κατασκευαστές -το CO2 είναι ανάλογο της κατανάλωσης, οπότε…- απόκλιση αυξημένη κατά 10% σε σχέση με τον μέσο όρο της προηγούμενης δεκαετίας.

Σύμφωνα με δεδομένα που βασίζονται σε μετρήσεις από περίπου μισό εκατομμύριο ιδιωτικά και εταιρικά αυτοκίνητα, η BMW έχει να επιδείξει τη μεγαλύτερη απόκλιση ανάμεσα σε θεωρητικά και πραγματικά νούμερα με διαφορά 30%. Ακολουθεί η Audi με διαφορά 28% ενώ η Mercedes είναι στο 26%. Τις μικρότερες αποκλίσεις τις έχουν οι γαλλικές εταιρίες, η Renault και οι Peugeot- Citroen με 16% ενώ από τις χαμηλότερες είναι της Toyota με 15%.

«Οι Γερμανοί κατασκευαστές, έχουν τις μεγαλύτερες αποκλίσεις ανάμεσα στις δοκιμές αυτοκινήτων και στις πραγματικές επιδόσεις. Αυτές είναι και στο λόμπι που καθυστερούν στην θέσπιση ενός νέου κύκλου αξιολόγησης» λέει ο Greg Archer, ο διευθυντής του ανεξάρτητου φορέα Transport & Environment. Από την άλλη, εκπρόσωπος της BMW δήλωσε πως «…όλοι τις ίδιες τυποποιημένες μετρήσεις κάνουμε και μπορεί κανείς να έχει ένα μέτρο σύγκρισης».

Η Ε.Ε. πιέζει για πιο αυστηρό κύκλο μέτρησης (π.χ. που να πλησιάζει τον Artemis) από το 2017 αλλά όπως φαίνεται αυτό δεν πρόκειται να γίνει πριν το τέλος της δεκαετίας. Σύμφωνα με τη μελέτη της ICCT, η απόκλιση «στοιχίζει» περίπου 300 ευρώ σε καύσιμο σε ετήσια βάση. Το ICCT ρίχνει ευθύνες σε ευρηματικές τεχνολογίες που ευνοούν τους κατασκευαστές και κυρίως σε τρεις τομείς: α) σε συστήματα όπως το start & stop, η ανάκτηση ενέργειας κ.α., β) σε αεροδυναμικά τρικ και παρεμφερείς ιδέες,  γ) σε άλλες τεχνολογίες όπως η μειωμένη χρήση του συστήματος κλιματισμού υπό συγκεκριμένες συνθήκες.

Γιάννης Σκουφής

Με τη συνεργασία του www.caroto.gr

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Η Mercedes θα διατηρήσει τα συμβατικά μικρά μοντέλα της

Mercedes-Benz