Σύνδεση

F1

Γιατί η Cosworth κατασκεύασε μονοκύλινδρο κινητήρα 300 κυβικών και 91 ίππων; (Video)

Τα νούμερα είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακά: 91 ίπποι από 300 κυβικά χωρίς turbo είναι απίστευτη τιμή, αλλά ακόμα πιο απίστευτο είναι το όριο περιστροφής των 20.000 σ.α.λ.

Το εντυπωσιακό αυτό κινητηράκι έχει κατασκευαστεί προς τα τέλη της δεκαετίας του ΄90 και σαφώς δεν προοριζόταν να μπει σε κάποιο μοντέλο παραγωγής. Ο λόγος ύπαρξής του ήταν τελείως διαφορετικός και έχει άμεση σχέση με τη Φόρμουλα 1.

Η Cosworth εκείνη την εποχή κατασκεύαζε V10 3.000 κυβικών και το κινητηράκι που προαναφέραμε ήταν απλά ο ένας από τους… 10 κυλίνδρους. Τα τεχνικά του χαρακτηριστικά ήταν ακριβώς τα ίδια με τον κανονικό κινητήρα και αποτελούσε ένα έξυπνο τρόπο δοκιμών των όποιων αλλαγών που θα βελτίωναν τόσο την απόδοση όσο και την αξιοπιστία του τελευταία.

Έναν έξυπνο και φτηνό τρόπο, μιας και οι αλλαγές γίνονταν γρήγορα καθώς εφαρμόζονταν σε έναν και μόνο κύλινδρο και χωρίς πολλά έξοδα για τον ίδιο ακριβώς λόγο.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν ο συγκεκριμένος μονοκύλινδρος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε ένα καθημερινό αυτοκίνητο. Η απάντηση είναι αυτή που μάλλον περιμένετε: το ότι πρέπει να λειτουργεί γύρω στις 14.000 σ.α.λ. για να αποδώσει, κάτι πρακτικά ανέφικτο στις υπάρχουσες κυκλοφοριακές συνθήκες και βέβαια να βρεθεί και το κατάλληλο κιβώτιο που θα μπορεί να συνεργαστεί μαζί του.

Το τελευταίο είναι ίσως το πιο δύσκολο από όλα και κατά πάσα πιθανότητα και ο βασικός λόγος που καθυστερεί τόσο το Mercedes-AMG One, o κινητήρας του οποίου έχει τεχνολογία F1.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo