Σύνδεση

AMG

Αυτός είναι ο κινητήρας της νέας Mercedes-AMG A 45, με 421 ίππους ο πιο ισχυρός δίλιτρος του κόσμου (Video)

421 ίππους. Πριν από μερικά χρόνια τόσους απέδιδαν εξωτικά υπερ- αυτοκίνητα με V8 και V10 και σε ρυθμούς περιστροφής που ήταν υποψήφιοι για ρεκόρ και τώρα έρχεται ένας «ταπεινό» γιατί είναι μόνο τετρακύλινδρος, με μόλις 2.000 κυβικά και με ένα και μόνο turbo να αποδίδει 421 ίππους και 500 Nm.

Και να δεν είναι απλά υποψήφιος για ρεκόρ είναι ο κάτοχός του ρεκόρ απόδοσης στα 2.000 κυβικά, παίρνοντας τη σκυτάλη από τον προκάτοχό του με τον εσωτερικό κωδικό M133.

Ο λόγος για τον Μ139, το νέο κινητήρα όχι μόνο της καινούργιας ΑMG A 45 MATIC αλλά και όλων των αντίστοιχων κορυφαίων μικρών Mercedes (CLA, στο μέλλον GLA κ.λπ.). Στη βασική του εκδοχή αποδίδει 387 ίππους και 460 Nm -αύξηση 27 ίππων και 30 Nm σε σχέση με τον προκάτοχό του- και στην S όπως προαναφέραμε 421 ίππους και 500 Nm (+40 ίπποι και +25 Nm).

Ο Μ139, όπως άλλωστε και όλοι οι κινητήρες των AMG, συναρμολογείται στο χέρι από έναν και μόνο μηχανικό ο οποίος βάζει και την υπογραφή του στο πάντα απαραίτητο συνοδευτικό καρτελάκι. Σε σχέση με το προηγούμενο σύνολο είναι τοποθετημένος αλλιώς στο αυτοκίνητο, καθώς έχει περιστραφεί κατά 180 μοίρες σε σχέση με τον κάθετο άξονα. ‘Ετσι ο υπερσυμπιεστής και πολλαπλή εξαγωγής βρίσκονται προς την πλευρά του τροπέτου και αυτή της εισαγωγής μπροστά.  

Η αλλαγή στη διάταξη επιτρέπει αφενός μια καλύτερη και πιο σύντομη ροή αέρα και αφετέρου έδωσε τη δυνατότητα στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ένα πιο χαμηλό και κατά συνέπεια και πιο αεροδυναμικό εμπρός μέρος.

Αλλαγές έχουν γίνει και στην τουρμπίνα αυτή καθαυτή, προκειμένου να βελτιωθεί η απόκριση από χαμηλά και η απόδοση ισχύος ψηλά και να ελαχιστοποιηθεί η αλληλεπίδραση των κυλίνδρων στις αλλαγές φορτίου. Έτσι το κέλυφος είναι χωρισμένο σε δύο κανάλια, που σε συνδυασμό και με τα δύο κανάλια της πολλαπλής εξαγωγής επιτρέπει τη διπλή παροχή αέρα στη φτερωτή. Παράλληλα η άρθρωση της τελευταίας είναι όπως και στους υπερσυμπιεστές του V8 των 4.000 κυβικών της AMG, γεγονός που επιτρέπει στο turbo να αποκρίνεται πιο άμεσα και να πιάνει πιο γρήγορα το μέγιστο ρυθμό περιστροφής του των 169.000 σ.α.λ.

Παράλληλα η πίεση υπερπλήρωσης έχει ανέβει από τα 2,0 bar στα 2,1, ενώ η βαλβίδα ανακούφισης (waste gate) είναι πλέον ηλεκτρονικά ελεγχόμενη. Για πιο ακριβή ρύθμιση της πίεσης και μικρότερο χρόνο απόκρισης. Από και πέρα και πάλι όπως στον biturbo 4.0 V8 η ψύξη του turbo γίνεται με λάδι, νερό και αέρα.

Από κει και πέρα το μπλοκ είναι Closed Deck, σχεδίαση που εξασφαλίζει κορυφαία ακαμψία με χαμηλό βάρος και αντοχή σε πιέσεις καύσης έως και 160 bar. Οι μηχανικοί της Mercedes βελτίωσαν και την ψύξη της κυλινδροκεφαλής, χρησιμοποιήσαν μεγαλύτερες βαλβίδες εξαγωγής καθώς και ένα σύστημα ψεκασμού δύο σταδίων. Το πρώτο είναι άμεσος ψεκασμός απευθείας στο θάλαμο καύσης με πίεση έως και 200 bar και το δεύτερο ψεκασμός στους αυλούς εισαγωγής με 6,7 bar. Παράλληλα βελτιώθηκε και το σύστημα ψύξης ενώ χρησιμοποιείται και ηλεκτρική αντλία νερού ώστε η λειτουργία της να μην εξαρτάται από τις στροφές του κινητήρα.

[ngg src=”galleries” ids=”4731″ display=”basic_thumbnail”]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Η Mercedes θα διατηρήσει τα συμβατικά μικρά μοντέλα της

Mercedes-Benz