Αν και οι ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτου στο σύνολό τους έμειναν σταθερές για το 2018, τα SUV κυριολεκτικά εκτοξεύθηκαν, με άνοδο της τάξης του 18% και πωλήσεις που άγγιξαν τα 5,3 εκατομμύρια μονάδες.
Με βάση αυτή την άνοδο το μερίδιο αγοράς των SUV έφθασε πλέον στο 34,3% του συνόλου της αγοράς, με μεγαλύτερους χαμένους τα μεσαία σεντάν αλλά και τα κλασικά super mini όπου οι καταναλωτές στράφηκαν στα αντίστοιχα SUv.
Τα μικρά SUV σημείωσαν άνοδο 37% στις 1,83 εκατομμύρια μονάδες την ίδια στιγμή που τα μικρο-μεσαία SUV είχαν άνοδο 12% στις 1,88 εκατομμύρια μονάδες.
To Qashqai αν και είχε πτώση στις πωλήσεις του κατά 6,3% έκλεισε και πάλι πρώτο, στις 233.026 μονάδες, με το VW Tiguan να είναι όμως αρκετά κοντά του, μόλις 8.238 αυτοκίνητα λιγότερα. Σημαντική άνοδο σημείωσε το Peugeot 3008 με +26%, ενώ στα μικρά SUV κυριαρχεί το Renault Captur.
Στην μεσαία κατηγορία πρώτο ήταν το Peugeot 5008, με άνοδο 88% και δεύτερο το Skoda Kodiaq. Στα premium μοντέλα κυριάρχησε η Mercedes GLC με τις BMW X1 και X5 να έχουν τις πρώτες θέσεις στην μικρότερη και την μεγαλύτερη premium κατηγορία.
Παναγιώτης Τριτάρης
