Σίγουρα έχετε διαβάσει τα καταστροφικά σενάρια για το μέλλον των κινητήρων πετρελαίου από συγκεκριμένους «ειδικούς» στη χώρα μας σε συνδυασμό και με απαγορεύσεις κυκλοφορίας στα κέντρα γερμανικών πόλεων -από τους ίδιους πάντα που μάλλον έχουν «χαθεί» στη μετάφραση.
Και σίγουρα έχετε πιστέψει πως οι πωλήσεις των diesel έχουν φτάσει το ναδίρ. Αμ δε. Η Volkswagen ανακοίνωσε επίσημα πως το 2018 η αναλογία των αυτοκινήτων με κινητήρα πετρελαίου στο σύνολο των πωλήσεών τους ανήλθε σε 43% από 37% το 2018. Μάλιστα σε ότι αφορά τις πωλήσεις λιανικής, σε ιδιώτες δηλαδή η αύξηση ήταν εντυπωσιακή: από το 17% το 2017 στο 35% το 2018.
Ενδεικτικές είναι και οι δηλώσεις του επικεφαλής των πωλήσεων της VW: «το τελευταίο καιρό γίνονται πολλές συζητήσεις για τους κινητήρες πετρελαίου, πολλές φορές πέρα από τα πραγματικά δεδομένα. Ο diesel λόγω του υψηλού βαθμού απόδοσής του και της μειωμένης κατανάλωσής του θα παραμείνει μια πολύ σημαντική τεχνολογία και ιδιαίτερα ελκυστική για όσους καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις».
Σε σχέση με ένα συγκρίσιμο κινητήρα βενζίνης εκπέμπει 15% λιγότερο CO2, υπεύθυνο για το φαινόμενο του θερμοκηπίου, ενώ όταν πρόκειται για μεγαλύτερους κινητήρες το πλεονέκτημά του αυτό ενισχύεται περαιτέρω.
Γιάννης Σκουφής
