Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

50 ΧΡΟΝΙΑ AC COBRA

Ο Caroll Shelby, που πέθανε σχετικά πρόσφατα, ήταν από τους πρώτους που είχε κατανοήσει πως για να έχει ένα σπορ αυτοκίνητο επιδόσεις πρέπει να έχει πολλούς ίππους και λίγα κιλά.

Έτσι πριν από 50 ολόκληρα χρόνια, φέρνοντας σε επαφή τη μικρή εγγλέζικη Cobra και την πολυεθνική Ford δημιούργησε ένα μικρό σε μέγεθος ρόουντστερ με έναν πανίσχυρο V8.

Το χαρακτηριστικό του διθέσιου που δημιούργησε και το οποίο έχει μείνει στην ιστορία, ήταν η εξαιρετικά μικρή αναλογία κιλών ανά ίππο.

Ολόκληρα 650 άλογα απέδιδε ο V8 της Ford που τον έλεγαν και 427 εξαιτίας της χωρητικότητάς του σε κυβικές ίντσες, μόλις 1.050 κιλά το βάρος, κάτι που μας κάνει 1.6 κιλά ανά ίππο. Τιμή μακριά από κάθε άλλη οποιουδήποτε σούπερ σπορ μοντέλου της εποχής και όχι μόνο, γεγονός που προδιαθέτει για καταπληκτικές επιδόσεις και ωμή, ανόθευτη δύναμη.

Ειδικά το τελευταίο είναι η μεγάλη γοητεία των Cobra, μιας και ο οδηγός -στριμωγμένος στο στενό κόκπιτ και περιορισμένος από το μεγάλο τιμόνι– αρκούσε να πατήσει βαθιά το δεξί πεντάλ για να εκτοξευτεί προς τα εμπρός. Αν συνέχιζε κι είχε τα κότσια μπορούσε να δει από 270 έως 320 χλμ./ώρα στο ταχύμετρο–με την τελευταία τιμή να αντιστοιχεί στο Cobra Daytona Coupe.

Το «είχε τα κότσια» πάντως δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να υποτιμηθεί, μιας και η ανάρτηση της Cobra ήταν πρωτόλεια και πολύ σκληρή και το σύστημα διεύθυνσής της είχε ακρίβεια τιμονιού φορτηγού, ενώ κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι ότι στους αγώνες έλεγαν «πως αν καταφέρεις να τερματίσεις με μια Cobra θα έχεις τερματίσει στην πρώτη θέση».

Η επίσημη παραγωγή της Cobra σταμάτησε το 1969, αφού είχαν κατασκευαστεί 1.000 αυτοκίνητα, ενώ μετά ακολούθησε μια σειρά από ρέπλικες, και με τις ευλογίες του ίδιου του CarollShelby. Ο ίδιος κατασκεύαζε ήδη από τη δεκαετία του ’70 τα λεγόμενα Continuation Models, που τεχνικά ήταν ακριβώς στα επίπεδα των original του 1965. Η μόνη ουσιαστική διαφορά τους ήταν ο άλλος αριθμός πλαισίου, προκειμένου να προστατευθούν οι γνήσιες Cobra.

Η AC Cobra πωλείται ακόμα και σήμερα ως καινούργια, μιας και πολλές εταιρείες κατασκευάζουν ρέπλικές της, με τιμές που ξεκινούν από 100.000 ευρώ περίπου, Χωρίς τον κινητήρα και τη μετάδοση, που μπορεί π.χ. να προέρχονται από την Corvette.

Αν οι 100.000 ευρώ σας φαίνονται πολλές αν τις συγκρίνετε με το τουλάχιστον μισό εκατομμύριο από το οποίο ξεκινούν οι γνήσιες –η γνησιότητά τους πιστοποιείται κατά κύριο λόγο από τον αριθμό πλαισίου τους- είναι σχεδόν τιμή προσφοράς…

 

{gallery}photos/30/news/AC-COBRA-50-YEARS{/gallery}


Επόμενο:

FIESTA ACTIVE CITY STOP

Μη χάσεις:

NISSAN GT-R: ΠΙΟ SUPER

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz