Σύνδεση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΑΣΗΣ: ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ;

Τα συστήματα διατήρησης σταθερής ταχύτητας και απόστασης χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο στα σύγχρονα μοντέλα διευκολύνοντας τη ζωή του οδηγού, μειώνοντας το φόρτο εργασίας του.

Από την άλλη και με βάση σύγχρονες μελέτες, όταν το σύστημα διατηρεί σταθερή την ταχύτητα επηρεάζονται αρνητικά τόσο η προσοχή όσο και η επαγρύπνηση του οδηγού, κάτι που σημαίνει πως ο χρόνος αντίδρασης μπορεί να αυξηθεί μέχρι και 1 δευτερόλεπτο, τιμή που με ταχύτητα 130 χλμ./ ώρα σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα έχει διανύσει επιπλέον 40 μέτρα.

Παράλληλα με ενεργοποιημένο το σύστημα η προσαρμογή της ταχύτητας γίνεται με πιο δύσκολο τρόπο, καθώς οι προσπεράσεις γίνονται πιο αργές και ριψοκίνδυνες και το αυτοκίνητο παραμένει για περισσότερο χρόνο εκτεθειμένο στο αντίθετο ρεύμα.

Με τη χρήση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων πάντως και μετά από μια ώρα οδήγησης αυξάνονται τα κρούσματα υπνηλίας, με τη διάρκεια της εμφάνισής τους να είναι πιο μεγάλη και να γίνεται μεγαλύτερη όσο αυξάνεται ο χρόνος απασχόλησης του οδηγού. Ταυτόχρονα αυτοί που δείχνουν να επηρεάζονται ακόμα πιο πολύ είναι οι νεότεροι οδηγοί.

Γιάννης Σκουφής

{gallery}photos/39/TECHNOLOGY/CRUISE-CONTROL-DANGER{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Οδηγούμε το νέο BYD Dolphin Surf

BYD

Οδηγούμε το EX5, το πρώτο μοντέλο της Geely στην Ελλάδα (Video)

Featured

Το νέο Dacia Bigster στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Dacia

CUPRA Terramar: Νεανικό, δυναμικό και plug-in υβριδικό με 100+ χλμ ηλεκτρικής αυτονομίας

Cupra