Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΚΟΥΡΣΑΣ

sedans-return-1

Οι κούρσες, τα μικρά ή σχετικά μικρά σεντάν, είναι η καλύτερη απόδειξη πως οι τάσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία κάνουν κύκλους -αν και για διαφορετικούς λόγους κάθε φορά. Έτσι λοιπόν ενώ στις δεκαετίες του ’70 και του ΄80 τα τετράθυρα μοντέλα αποτελούσαν τη μερίδα του λέοντος τόσο στις πωλήσεις όσο και στις παρουσιάσεις νέων μοντέλων η δημοτικότητά τους άρχισε σιγά σιγά να φθίνει. Και να ξεπροβάλλει όλο και πιο έντονο το άστρο των hatchback, που με τα αμαξώματα των δύο όγκων τους έδειχναν πιο νεανικά και πιο sexy, ενώ ήταν και πιο ευέλικτα. Ειδικά στο αστικό περιβάλλον.

Αυτά όμως ίσχυαν και ισχύουν κυρίως για την Ευρώπη. Έξω από αυτήν τα σεντάν, οι κούρσες ποτέ δεν είχαν χάσει την πρωτοκαθεδρία. Τόσο στις ώριμες αυτοκινητιστικά ΗΠΑ όσο και στις αναπτυσσόμενες αγορές, όπου γενικά κάθε μη σεντάν θεωρείται μη ολοκληρωμένο αυτοκίνητο -με μια δόση υπερβολής. Στην Αμερική γιατί επικρατεί η λογική του μεγαλύτερου που είναι καλύτερο, στις υπό ανάπτυξη χώρες, γιατί τα σεντάν πέρα από τη θωριά που είναι πάντοτε ζητούμενη είναι για τα συγκεκριμένα δεδομένα και πιο πρακτικά. Κυρίως σε ότι αφορά το χώρο για τις αποσκευές, καθώς αν έχεις περισσότερες από όσες χωρούν αφήνεις και ανοιχτό το κάλυμμα, χωρίς να τρώει τους επιβάτες στο αγιάζι όπως συμβαίνει σε αντίστοιχη περίπτωση στα hatchback με την 5η (η 3η) πόρτα.

Όσο λοιπόν οι αναπτυσσόμενες αγορές αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία για τις αυτοκινητοβιομηχανίες τόσο αυτές θα έχουν και θα παρουσιάζουν όλο και περισσότερα μοντέλα που να καλύπτουν τις ανάγκες και τα γούστα τους. Ειδικά από τη στιγμή που η ύπαρξη κοινών πλαισίων και μηχανικών μερών περιορίζει σημαντικά το κόστος. Παράλληλα όσο περισσότεροι άνθρωποι σε αυτές τις χώρες αποκτούν οικονομική άνεση όλο και πιο ελκυστικά θα γίνονται τα σεντάν και για τους λεγόμενους premium κατασκευαστές. Έτσι κάθε άλλο παρά τυχαία η συμπτωματική είναι η σχεδόν ταυτόχρονα εμφάνιση του Audi A3 sedan και της Mercedes CLA, ενώ στην πορεία θα προκύψει και μια αντίστοιχη BMW, που θα χρησιμοποιεί το νέο προσθιοκίνητο πλαίσιο της μάρκας. Μάλιστα ενώ στην αρχή οι φήμες έλεγαν πως οι τετράθυρες εκδόσεις τόσο του Audi όσο και της Mercedes θα έρχονταν υπό προϋποθέσεις στην ευρωπαϊκή αγορά η πραγματικότητα λέει ότι διατίθενται κανονικά. Ο λόγος πρέπει να αναζητηθεί στην παρατεταμένη ύφεση της ευρωπαϊκής οικονομίας συνολικά καθώς και στη μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων στη Γηραιά Ήπειρο, που καθιστά την ύπαρξη πιο προσιτών μοντέλων επιτακτική. Τόσο που η Audi υπολογίζει πως από όλα τα A3 που θα πουληθούν παγκοσμίως τουλάχιστον τα μισά θα έχουν 4 πόρτες.

Γιάννης Σκουφής 

{gallery}photos/35/NEWS/SEDANS-RTEURN{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Αντέχεις τη συντήρηση μιας Bugatti;

Bugatti

Δείτε το πιο γρήγορο τρακτέρ στο… Nürburgring (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

To Space Star της Mitsubishi είναι μια τίμια πρόταση (Video δοκιμή)

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup