Μετά από πολλές περιπέτειες, παλινωδίες και διαρροές, το μέτρο της απόσυρσης αποσύρθηκε τελικά από την κυβέρνηση. Σε μια μάλλον λιτή γραπτή ανακοίνωση, το υπουργείο περιβάλλοντος, ενέργειας και κλιματικής αλλαγής δικαιολόγησε την κατάργηση της απόσυρσης με περιβαλλοντικά κριτήρια. Ωστόσο είναι καταφανές ότι η έλλειψη ρευστού ήταν η κύρια αιτία.
Μαζί με την απόσυρση αίρεται και το μέτρο του πράσινου δακτυλίου, ενώ αλλάζει και ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας. Στον πίνακα που ακολουθεί, εμφανίζονται τα νέα τέλη κυκλοφορίας, ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα του αυτοκινήτου, αλλά και την περιβαλλοντική επιβάρυνση. Στην κατηγορία A ανήκουν τα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα που πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 4 & 5, ενώ στις κατηγορίες B, Γ, Δ τα παλαιότερα αυτοκίνητα Euro 3, 2 και 1 αντίστοιχα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι συγκριτικά με τη διάταξη νομοθετικού περιεχομένου Σουφλιά, τα νέα τέλη κυκλοφορίας είναι ελαφρά μειωμένα για τα αυτοκίνητα έως 1.357 κ.εκ., ίδια για την κατηγορία 1.358 – 1.928 κ.εκ., και αυξημένα για τα αυτοκίνητα με μεγαλύτερους κινητήρες.
|
Κυβικά εκατοστά κινητήρα |
|||||
Κατηγορίες |
<301 |
301-785 |
786-1357 |
1358-1928 |
1929-2357 |
>2357 |
A πληρώνει |
0 |
28 |
94 |
184 |
428 |
562 |
B πληρώνει |
35 |
63 |
137 |
252 |
521 |
680 |
Γ πληρώνει |
51 |
79 |
162 |
302 |
596 |
780 |
Δ πληρώνει |
68 |
96 |
187 |
352 |
671 |
880 |
Έως σήμερα πλήρωναν |
18 |
46 |
112 |
202 |
446 |
580 |