Τα παλιά αυτοκίνητα έχουν αξία κατ΄αρχήν συναισθηματική, καθώς όλοι μας έχουμε συνδέσει με κάποιο μοντέλο προσώπα, καταστάσεις και στιγμές. Από την άλλη όμως έχουν και αξία χρηματική, η οποία προσδιορίζεται από πάρα πολλούς παράγοντες, πέρα από την ουσιαστική κατάσταση στην οποία βρίσκονται στη δεδομένη χρονική στιγμή της πώλησης. Παράγοντες όπως η γνησιότητα, η σπανιότητα, η μάρκα, το αν είναι κάποια special κατασκευή από καροσερίστα και βέβαια από τo pedigree. Από τους προηγούμενους κατόχους κι αν πρόκειται για κάποιο αγωνιστικό από το παλμαρέ του στις πίστες. Ή στα ράλι…
Εμείς με αφορμή την πρόσφατη πώληση, της Mercedes W196, του μοναδικού ασημένιου βέλους που βρίσκεται σε χέρια ιδιωτών με το οποίο παράλληλα ο Juan Manuel Fangio είχε κερδίσει το πρωτάθλημα το 1954, σας παρουσιάζουμε το Top Ten των πιο ακριβών παλιών αυτοκινήτων παγκοσμίως.
Στην θέση 10 λοιπόν βρίσκεται η Bugatti Royale Kellner Coupé του 1931, μια λιμουζίνα κύρους της εποχής, ένα από τα διάσημα δημιουργήματα του Ettore Bugatti και η οποία είχε πουληθεί το 1987 έναντι 9.700.000 δολλαρίων από τους Christies στο Λονδίνο.
Μια θέση πιο ψηλά, στην 9η, καθότι άλλαξε χέρια το 2011 για 10.300.000 δολάρια (το δολάριο είναι το επίσημο νόμισμα στο χρηματιστήριο των παλιών αυτοκινήτων), ένα άλλο και εξίσου διάσημο μοντέλο κατασκευής του 1931, η Duesenberg Model J Coupé, με το χαρακτηριστικό πίσω μέρος που θυμίζει σκάφος.
Η πρώτη Ferrari που συναντάμε βρίσκεται στην 8η θέση, είναι του 1961 και πρόκειται για μια 250 GT California Spider SWB που πουλήθηκε το 2008 για το ποσό των 10.900.000 δολαρίων. Το SWB στην επωνυμία της σημαίνει short wheel base, δηλαδή πρόκειται για την έκδοση της ανοιχτής 250 με το κοντό μεταξόνιο.
Στην 7η θέση ένα από τα διάσημα super cars της δεκαετίας του ΄60, που έγραψε ιστορία και στους αγώνες αντοχής. Πρόκειται για το Ford GT40, βαμμένο στα κλασικά χρώματα της Gulf με τα οποία κέρδισε και τους περισσότερους τίτλους του και που κοστολογήθηκε το 2012 11.000.00 δολάρια.
Στις 11.250.000 δολάρια καθορίστηκε την ίδια χρονιά, πέρυσι δηλαδή, η αξία μιας Ferrari 250 GT California Spider LWB του 1960, που βρίσκεται στην 6η θέση της κατάταξής μας. LWB σημαίνει long wheel base, δηλαδή μακρύ μεταξόνιο που απ’ ότι λένε τα χρηματικά ποσά έχει μεγαλύτερη αξία από το SWB.
Στην 5η θέση η Mercedes-Benz 540K Spezial Roadster του 1936, της γερμανίδας βαρώνης που βρέθηκε μετά από πολλές δεκαετίες ακινησίας εγκαταλελλειμένη στις ΗΠΑ με τα προσωπικά της αντικείμενα στο ντουλαπάκι και η οποία, πέρυσι κι αυτή, έπιασε τα 11.770.000 δολάρια.
Σχεδόν 500.000 δολάρια πιο ακριβά, συγκεκριμένα 12.200.000 ευρώ, πουλήθηκε το 2009 μια αγωνιστική Ferrari 250 Testa Rossa του 1957 με αξιόλογο παλμαρέ, ενώ μια άλλη αγωνιστική 250 Testa Rossa είχε πιάσει το 2011 16.400.000 δολάρια και βρίσκεται στη 2η θέση του top ten μας.
Ενδιάμεσα στις 2 Testa Rossa και στην 3η συνολικά θέση μια ακόμα αγωνιστική Ferrari, η 340/375 MM Competizione του 1953, που πουλήθηκε φέτος έναντι 12.800.000 δολαρίων.
Τέλος 1ηκαι με σημαντική διαφορά από τη 2η της κατάταξης η αγωνιστική Mercedes-Benz W196 με το πολύ μεγάλο pedigree του 1954 που προαναφέραμε και η οποία πουλήθηκε πριν από μερικές μέρες στα πλαίσια του Goodwood Festival of Speed έναντι σχεδόν 30.000.000 δολαρίων.
Γιάννης Σκουφής
{gallery}photos/39/NEWS/OLD-CARS-TOP-TEN{/gallery}