Σύνδεση

SEAT

SEAT IBIZA 1.2 TSI (105 PS)

Υπάρχουν αυτοκίνητα στα οποία μια έκδοση είναι πρακτικά μονόδρομος για όσους ενδιαφέρονται να τα αποκτήσουν. Κι αυτό γιατί συνδυάζει τα ζητούμενα με τέτοιο τρόπο, που δύσκολα ή καλύτερα μόνο αν έχεις πολύ συγκεκριμένες απαιτήσεις θα προσέξεις κάποια άλλη.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Seat Ibiza 1.2 TSI των 105 ίππων. Με το συγκεκριμένο κινητήρα που έχει δώσει με επιτυχία τα διαπιστευτήριά του σε όλα τα αντίστοιχα μοντέλα του ομίλου Volkswagen το ισπανικό υπερ-μίνι δικαιολογεί πέρα από όλα τα άλλα και το σπορτίφ προφίλ που παραδοσιακά το χαρακτηρίζει.

Κι αυτό γιατί τα 105 άλογα και κυρίως η ροπή των 175 Nm από χαμηλά και η ουσιαστικά απουσία υστέρησης στην απόκριση πέρα από πολύ καλές επιδόσεις (0-100 σε 9,8, τελική 190) εξασφαλίζει και μια αδιαμφισβήτη σπιρτάδα. Η οποία και δεν απαντάται συχνά στα μοντέλα της κατηγορίας B και ταιριάζει απόλυτα με το όλο προφίλ του Ibiza στο δρόμο. Που είναι άμεσο και ακριβές, ενώ βοηθά τον οδηγό του και να το τοποθετεί σωστά και να εκμεταλλευθεί τις δυνατότητες τόσο του κινητήρα όσο και του πλαισίου.

Φυσικά το τελευταίο δεν έρχεται ποτέ σε δύσκολη θέση από τα 105 άλογα του TSΙ –αντέχει χωρίς κανένα πρόβλημα τα 180 του Cupra και δείχνει ικανό για πολλά παραπάνω- δεν παρουσιάζει ούτε θέματα πρόσφυσης ούτε και απότομης συμπεριφοράς.

Όλα αυτά θα αρκούσαν μέχρι πριν από 2 άντε 3 χρόνια για να χαρακτηρίσουν απόλυτα επιτυχημένο το συνδυασμό Ibiza και 1.2 TSI. Σήμερα αν τα καλά χαρακτηριστικά απόδοσης και η σπιρτάδα δεν συνδυάζονται τόσο με οικονομία καυσίμου όσο και με χαμηλές εκπομπές CO2 η εξίσωση δεν βγαίνει, κάτι που η Seat το έχει αποφύγει: το Ibiza 1.2 TSI πέρα από σβέλτο είναι και οικονομικό, ειδικά αν εκμεταλλεύεσαι τη γεμάτη ροπή του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Αν το κάνεις, κι αυτό είναι κάτι που δεν χρειάζεται ούτε ιδιαίτερη προσοχή ούτε καμιά μεγάλη προσπάθεια, θα πέσεις χαλαρά κάτω από τα 8 λίτρα αμόλυβδης στην πόλη, ενώ στην εθνική θα δεις στο trip computer τιμές μικρότερες και από 6 λίτρα. Κι ας είναι το κιβώτιο μόνο 5άρι. Τουλάχιστον είναι καλά κλιμακωμένο, ενώ και η ροπή του 1.2 TSI είναι τέτοια που γεφυρώνει τα όποια κενά.

Χαμηλά λειτουργικά έξοδα λοιπόν πέρα από δυναμικό -πάντα με τα μέτρα των υπερ- μίνι- χαρακτήρα για το Seat Ibiza και η εξίσωση που λέγαμε λίγο πριν όχι μόνο λύνεται αλλά βγάζει και πολύ καλό αποτέλεσμα. Ειδικά αν προστεθούν οι καλοί χώροι για επιβάτες και αποσκευές (πορτμπαγκάζ 284 λίτρων), η απόλυτα ικανοποιητική ποιότητα κατασκευής, η πολύ καλή θέση οδήγησης μαζί με την εργονομία και βέβαια ο καλός εξοπλισμός ακόμα και στη βασική έκδοση, που για την περίπτωση είναι η Style.

Το πακέτο ολοκληρώνεται και με την τιμή εκκίνησης των 11.830 € με απόσυρση της πεντάθυρης έκδοσης της δοκιμής μας, ενώ η προσφορά της Tεχνοκαρ, της επίσημης αντιπροσωπείας της Seat στη χώρα μας, ισχύει πέρα από την 5θυρη και τις άλλες εκδόσεις του Ibiza, το τρίθυρο κουπέ SC και το πεντάθυρο τύπου στέισον ST.

Αν εδώ θέλετε και το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG η επιπλέον χρεώση είναι της τάξης των 1.500 €, ενώ αν κάτι λείπει από τη βασική έκδοση Style του Ibiza 1.2 TSI είναι το ESP. Που είναι στάνταρ στην Ecomotive, η οποία επιπλέον διαθέτει και αισθητήρες πίεσης ελαστικών, και το διαφορικό XDS και σύστημα start stop, που εκτός από τον περιορισμό των εκπομπών CO2 στα 119 γραμμάρια το χιλιόμετρο (από 124 της κανονικής έκδοσης) και της αντίστοιχης μείωσης των τελών κυκλοφορίας στα 107 € (από 136) περιορίζει σημαντικά και το επίπεδο θορύβου όταν το Ibiza είναι σταματημένο.

Η τιμή τoυ Seat Ibiza 1.2 TSI Ecomotive είναι 12.580 € με απόσυρση και την τρέχουσα προσφορά και είναι και αυτό που προτιμούμε.

SEAT IBIZA 1.2 TSI (105 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.034×1.693×1.428 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.469 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 284 λίτρα
Βάρος: 1.365 κιλά
Κινητήρας: 1.197 κ.εκ., 4 κύλ., turbo
Ισχύς: 105 PS/ 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 175 Nm/ 1.550- 4.100 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 9,8”, 190 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 7,2 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 124 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 124 €
Τιμή: από 11.830 € με απόσυρση

φωτογραφίες: carzine.gr

{gallery}photos/26/test/SEAT-IBIZA.12TSI{/gallery}


Επόμενο:

SEAT Mii

Μη χάσεις:

FORD FOCUS 1.6T 182 PS

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured