Σύνδεση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

O ΠΡΩΤΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΑΠΟ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ ΠΑΝΕΛ

Τα προάστεια Krommenie και Wormerveer του Άμστερνταμ δεν θα τα μαθαίναμε μάλλον ποτέ αν ένας ποδηλατόδρομος μεταξύ τους, ο οποίος εξυπηρετεί ημερησίως περισσότερους από 2.000 ποδηλάτες, δεν ήταν ο πρώτος στην Ευρώπη που σε ένα μέρος του αποτελείται από φωτοβολταϊκά πάνελ.

Πιο συγκεκριμένα ένα ολλανδικό ερευνητικό ινστιτούτο, ονόματι ΤΝΟ, έχει αντικαταστήσει ένα συμβατικό κομμάτι μήκους περίπου 80 μέτρων του δρόμου με ειδικά φωτοβολταϊκά πάνελ, προκειμένου να εξετάσουν τη δυνατότητα παραγωγής ενέργειας από τους δρόμους. Μάλιστα σκοπεύουν άμεσα να επεκτείνουν το κομμάτι αυτό του ποδηλατόδρομου στα συνολικά 110 μέτρα, προκειμένου να μπορούν έτσι να τροφοδοτήσουν με ηλεκτρική ενέργεια 2 ή 3 νοικοκυριά.

SOLAR-ROAD-2

Τα πάνελ που έχουν χρησιμοποιηθεί καλύπτονται από άθραυστο γυαλί μεγάλης αντοχής, που αφενός έχει μια ρήση προκειμένου να φεύγουν τα νερά και αφετέρου έχει δεχθεί ειδική επεξεργασία προκειμένου να εξασφαλίζει την επιθυμητή πρόσφυση τόσο για την ασφαλή κίνηση των ποδηλάτων όσο και για τη μετακίνηση των πεζών.

Κάτι αντίστοιχο πάντως με το ολλανδικό ινστιτούτο κάνει και η αμερικανική εταιρεία Solar Roadways που φιλοδοξεί να κατασκευάσει δρόμους και χώρους στάθμευσης στις ΗΠΑ χρησιμοποιώντας φωτοβολταϊκά πάνελ. Η συγκεκριμένη λύση πάντως έχει αρκετούς πολέμιους, που επικεντρώνουν την έντονη κριτική τους στο μειωμένο κατά 30% βαθμό απόδοσής τους σε σχέση με τα πάνελ που βρίσκονται στις ταράτσες και τις σκεπές, γεγονός που οφείλεται στη μηδενική ουσιαστικά γωνία τοποθέτησής τους και αφετέρου στο αυξημένο κόστος τους. Ενδεικτικά τα 110 μέτρα του δρόμου στην Ολλανδία θα κοστίσουν, όταν ολοκληρωθούν, 3,7 εκατομμύρια δολάρια, ποσό κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητο.

Από την άλλη οι Αμερικανοί λένε πως αν καλυφθούν όλοι οι δρόμοι στις ΗΠΑ με φωτοβολταϊκά η ενέργεια που θα παράγεται θα είναι τριπλάσια των αναγκών της χώρας.

Γιάννης Σκουφής

SOLAR-ROAD-3

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo