Σύνδεση

Mercedes-Benz

NEA MERCEDES C-CLASS: ΠΡΩΤΗ ΔΟΚΙΜΗ

H καινούργια Mercedes C-Class σίγουρα δεν περνά απαρατήρητη, ενώ το αξιοσημείωτο είναι πως τώρα που είναι απαλλαγμένη από την ανάγκη να είναι νεανική και σπορτίφ –το ρόλο αυτό τον καλύπτει η CLA– είναι πιο νεανική και δυναμική από κάθε άλλη φορά. Παράλληλα είναι και πιο κομψή από ποτέ, με την εικόνα της να προσδιορίζεται από τη μάσκα, που παραπέμπει άμεσα στην top S-Class αλλά και από τη διαμόρφωση του πίσω μέρους της. Γενικά οι σχεδιαστές της Mercedes δεν τσιγκουνεύτηκαν σε κανένα σημείο και σε καμία περίπτωση τις ιδέες προκειμένου να τονώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο το ίματζ της νέας μικρής τους λιμουζίνας και το αποτέλεσμα αν μην τι άλλο τους δικαιώνει.

Κάτι που ισχύει και για το εσωτερικό, όπου μπορεί η μεγάλη οθόνη με το εξίσου μεγάλο περίγραμμα που δεν δείχνει και πολύ high tech να θυμίζει τα μικρότερα και γενικά φθηνότερα προσθιοκίνητα μοντέλα της μάρκας, αλλά το σύνολο είναι σαφώς πιο πολυτελές και κομψό σε σχέση με τα τελευταία. Όσο για το high tech αυτό καλύπτεται τόσο από το Touchpad στην κεντρική κονσόλα, όσο και από το Head Up Display, που για πρώτη φορά είναι διαθέσιμο σε Mercedes γενικά. Το ότι τι HUD δεν είναι διαθέσιμο στην S-Class και είναι διαθέσιμο στη C είναι ακόμα μια ένδειξη για τη σημασία της τελευταίας, στην οποία αναλογεί περίπου το 1/3 των συνολικών πωλήσεων της γερμανικής εταιρείας.

Παράλληλα οι μηχανικοί της εταιρείας από τη Στουτγκάρδη εκμεταλλεύθηκαν πλήρως το αυξημένο κατά 8 εκατοστά (σύνολο 284) σε σχέση με την προηγούμενη πια γενιά μεταξόνιο. Έτσι η νέα C-Class εξασφαλίζει, χωρίς μεν και αλλά, τον τίτλο του καθαρόαιμου οικογενειακού, καθώς συνολικά 4, ενίοτε και 5 επιβάτες, θα μετακινηθούν μαζί της με άνεση και θα έχουν και απόλυτα ικανοποιητικό χώρο (480 λίτρα) στη διάθεσή τους για τις αποσκευές τους.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε πως πέρα από το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά περίπου 10 εκατοστά και το μήκος της C-Class –οριακά κάτω από τα 4,70 μέτρα- αλλά όχι και το βάρος της, μιας και αυτό περιορίσθηκε κατά περίπου 100 κιλά, χάρη και στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου αλλά και τη μείωση της χωρητικότητας του ρεζερβουάρ στα λίγα ομολογουμένως 41 λίτρα, τιμή επιπέδου υπερ-μίνι.

Η μειωση του βάρος βέβαια έχει θετικό αντίκτυπο τόσο στα οδηγικά χαρακτηριστικά όσο και στην οικονομία καυσίμου. Πράγματι η C-Class του 2014 δείχνει σαφώς πιο ανάλαφρη και άμεση σε σχέση με την προκάτοχό της, είναι ευχάριστη αλλά και άνετη, ενώ τα λιγότερα κιλά κολακεύουν και τα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα της. Στην προκειμένη περίπτωση ο diesel των σχεδόν 2.200 κυβικών και των 170 ίππων του αυτοκινήτου της δοκιμής μας δεν έδειξε σε καμία περίπτωση να πιέζεται, ενώ συνεργαζόταν ιδιαίτερα καλά και στρωτά με το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων. Ταυτόχρονα, ειδικά αν τον γνώριζες από την προηγούμενη γενιά, σου κάνει εντύπωση πόσο πιο ήσυχος και πολιτισμένος είναι πλέον. Όσο για τις επιδόσεις σημειώστε ένα 0-100 σε μόλις 8,1 δεύτερα (7,8 για τα αυτόματο) και μια τελική 230+ χλμ./ ώρα, την ίδια στιγμή που η επίσημη μέση κατανάλωση είναι μόλις 4,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα (4,3 το αυτόματο) και οι εκπομπές CO2 103 (109) γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Για αγορές σαν την ελληνική το μεγαλύτερο ενδιαφέρον το έχει βέβαια η C180 με το γνώριμο τετρακύλινδρο turbo βενζίνης των 1.600 κυβικών και των 156 ίππων, η οποία ξεκινά από τις 31.470 ευρώ με απόσυρση (32.900 χωρίς). Η μεγαλύτερη C200 των 2.000 κυβικών και των 184 ίππων ξεκινά από τις 36.100 ευρώ ή από τις 38.900 με απόσυρση, ενώ η C220 CDΙ που είχαμε στη διάθεσή μας κοστίζει από 43.100 ευρώ (εδώ λόγω κυβισμού δεν υπάρχει απόσυρση).

W. Haverkamp

MERCEDES C220 CDI
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.686×1.810×1.442 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.840 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 480 λίτρα
Βάρος: 1.550 κιλά
Κινητήρας: 2.143 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 170 PS/ 3.000- 4.200 σ.α.λ.
Ροπή: 400 Nm/ 1.400- 2.800 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 8,1”, 234 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 4,0 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 103 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 93 €
Τιμή: από 43.100  €

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz