Σύνδεση

Citroen

CITROEN DS4 1.6 THP 200

Αν ο κωδικός DS σημαίνει καινοτομία οποιασδήποτε μορφής τότε το Citroen DS4 είναι αυτό που μέχρι στιγμής τον εκφράζει με τον πιο σωστό τρόπο. ΟΚ, υπάρχει και το μικρότερο DS3, ενώ το μεγαλύτερο DS5 μόλις παρουσιάστηκε, αλλά το μικρο- μεσαίο DS4 είναι αυτό που ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά.

Κι αυτό γιατί αν μη τι άλλο οι Γάλλοι κατόρθωσαν να δημιουργήσουν ένα σχήμα που διαφοροποιείται από τα καθιερωμένα και έχει δικό του στυλ και προσωπικότητα. Το σημαντικό είναι ότι γίνεται και αποδεκτό –κάτι που δεν είναι πάντα αυτονόητο, ειδικά όταν συνδυάζονται στοιχεία από κατηγορίες που θεωρητικά τουλάχιστον δεν είναι συμβατές.

Το DS4 λοιπόν αν και κάνει αυτό ακριβώς -οι «κρυφές» πίσω πόρτες και το όλο στυλ του θυμίζουν κουπέ, ενώ το σχετικά ογκώδες πίσω μέρος και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος παραπέμπουν σε crossover– δείχνει και αρμονικό και δυναμικό. Το τελευταίο οφείλειται τόσο στο μικρό του σχετικά μήκος που δεν ξεπερνά τα 4,30 μέτρα και στις συνολικές αναλογίες του αμαξώματός του, αλλά και σε επιμέρους στοιχεία του, όπως τα αρκετά τονισμένα φτερά που συνδυάζονται με μεγάλους τροχούς που μπορούν να φτάσουν μέχρι και τις 19 ίντσες.

Για να είμαστε πάντως ακριβοδίκαιοι οι σχεδιαστές της Citroen που είναι υπεύθυνοι για την εικόνα του DS4 δεν θα ήταν original Γάλλοι ή original εργαζόμενοι σε γαλλική εταιρεία αν δεν έκαναν κάποιες επιλογές που ξενίζουν. Τουλάχιστον. Επιλογές όπως η οξεία γωνία στην οποία καταλήγουν οι πίσω πόρτες, εκεί που υπάρχει δηλαδή και η λαβή για το άνοιγμά τους. Το κομμάτι αυτό εξέχει σημαντικά από το περίγραμμα της πόρτας, γεγονός που ενοχλεί μέχρι να το συνηθίσεις –αν το συνηθίσεις.

Και να το συνηθίσεις πάντως δύσκολα θα δικαιολογήσεις τις σκέψεις και τις επιλογές των designer σε αυτό το σημείο –σίγουρα υπήρχαν κι άλλοι τρόποι προκειμένου να μη χαλάσει το όμορφο περίγραμμα των παραθύρων στο προφίλ του αυτοκινήτου- όπως δεν μπορείς να δικαιολογήσεις και το ότι δεν ανοίγουν τα πίσω παράθυρα. Λες και από αυτό εξαρτάται ο χαρακτηρισμός ενός μοντέλου ως κουπέ

Από την άλλη σε ένα κουπέ ως οδηγός κάθεσαι χαμηλά και δεν έχεις και καλή ορατότητα γύρω γύρω, ενώ και οι πίσω δεν έχουν ακριβώς αυτό που λέμε άπλα. Άπλα με την κυριολεκτική έννοια δεν υπάρχει ούτε στο πίσω κάθισμα της DS4, όμως σχετική άνεση υφίσταται, ενώ η σχετικά ψηλή θέση οδήγησης και η καλή ορατότητα πρέπει να πιστωθούν στο ποσοστό του χαρακτήρα της μικρής- μεσαίας Citroen που πιστώνεται στα στοιχεία crossover της.

Παράλληλα οι interior designer προσπάθησαν να εξασφαλίσουν ένα ιδιαίτερο στυλ και μια αίσθηση πολυτέλειας, κάτι που πέτυχαν σε μεγάλο βαθμό. Ειδικά τα δεύτερο ενισχύεται από τις στάνταρ δερμάτινες επενδύσεις στο THP 200 –οι δίχρωμες όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας χρεώνονται επιπλέον, ενώ υπάρχει και δυνατότητα να είναι επενδεδυμένο με δέρμα και το ταμπλό, στοιχείο που το συναντάς μόνο σε πολύ πιο ακριβά μοντέλα- και τα διάφορα gadget που υπάρχουν. Gadget όπως η δυνατότητα αρκετών επιλογών για το χρωματισμό (backlight) του πίνακα οργάνων ή το πολύ καλό ηχοσύστημα. Φυσικα και δεν λείπουν όλα τα συστήματα ασφαλείας, στα οποία περιλαμβάνεται και αυτό του ελέγχου της τυφλής γωνίας στους εξωτερικούς καθρέφτες.

Ο χαρακτήρας κουπέ της DS4 πάντως, αν θεωρήσουμε ότι ένα κουπέ επιβάλλεται να έχει δυναμική και επιδόσεις, υποστηρίζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο από τον κινητήρα. Ο οποίος είναι δυνατός σε όλη την κλίμακα των στροφών του, ελαστικός από χαμηλά, ιδιαίτερα γεμάτος στη μεσαία περιοχή λειτουργίας του και συνολικά πρόθυμος, ενώ αν δεν το ξέρεις θα στοιχημάτιζες ότι τα κυβικά του είναι αρκετά πάνω από τα 1.600 που είναι στην πραγματικότητα.

Φυσικά και είναι turbo (με twin scroll υπερσυμπιεστή, που μπαίνει στο παιχνίδι ήδη από τις 1.000 σ.α.λ.), εννοείται πως έχει και άλλα τεχνικά high light όπως άμεσο ψεκασμό (μέχρι 120 bar), υψηλή σχέση συμπίεσης για υπερτροφοδοτούμενο σύνολο (10,5:1), μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων καθώς και μεταβλητό βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής, ενώ βεβαίως και προέρχεται από τη συνεργασία του ομίλου της PSA με τη BMW.

Όλα αυτά βέβαια θα είχαν σαφώς μικρότερη αξία και σημασία αν δεν μετουσιώνονταν στην πράξη σε μια άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, σε γρήγορες ρεπρίζ και γενικότερα σε ένα ταμπεραμέντο που δύσκολα συναντάς στις μέρες μας ακόμα και σε καθαρόαιμα σπορ μοντέλα. Το σημαντικό είναι ότι ο 1.6 THP 200 πέρα από τα παραπάνω καλύπτει και το ουσιαστικά ζητούμενο στις μέρες μας, την οικονομία καυσίμου και τις περιορισμένες εκπομπές ρύπων: ακόμα και αν θέλεις να εκμεταλλευτείς πλήρως τις μεγάλες δυνατότητές του δύσκολα θα δεις μεγάλο νούμερο μέσης κατανάλωσης στο trip computer του, ενώ αν εκμεταλλευτείς την ροπή του (275 Nm από τις 1.700 έως τις 4.500 σ.α.λ.) για να αλλάζεις γρήγορα σχέσεις στο 6άρι κιβώτιο με το συμπαθητικό επιλογέα εύκολα θα πέσεις κοντά στα 8,5 λίτρα. Και μέσα στην πόλη. Όσο για τις εκπομπές CO2 είναι 149 γραμμάρια το χιλιόμετρο, τιμή ιδιαίτερα καλή για ένα αυτοκίνητο 1.400+ κιλών, με 200 ίππους και αξιόλογες επιδόσεις (0-100 σε 8,5”, τελική 235).

Κουπέ λοιπόν το DS4 και μάλιστα σπορ σε ότι αφορά την απόδοση του κινητήρα του, ενώ προς τα εκεί κλείνουν και οι επιλογές των μηχανικών του σε ότι αφορά την ανάρτησή του. Κι αυτό γιατί σε σχέση με το εμφανώς πιο οικογενειακό C4 με το οποίο μοιράζονται πέρα από το πλαίσιο και τη βασική διάταξη της ανάρτησης (γόνατα μπροστά, ημιάκαμπτος πίσω) εδώ τα αμορτισέρ και τα ελατήρια είναι πιο σκληρά και οι αντιστρεπτικές πιο χοντρές. Τα καλά νέα είναι ότι το επίπεδο άνεσης έχει μείνει στην ουσία ανεπηρέαστο, τα λιγότερο καλά είναι ότι οι πιο σφιχτές ρυθμίσεις ναι μεν αντισταθμίζουν την αυξημένη απόσταση από το έδαφος αλλά και το πιο ψηλό κέντρο βάρους σε σχέση με ένα συμβατικό μοντέλο αλλά δεν μπορούν να εξασφαλίζουν μια πιο σπορ αίσθηση με την κυριολεκτική έννοια. Έτσι ελέγχονται ικανοποιητικά οι κινήσεις και οι κλίσεις του αμαξώματος, αλλά από εκεί και πέρα υπερισχύει ο προσανατολισμός της άνεσης και του cool.

Του cool γιατί αυτό το ξεχωριστό μοντέλο της Citroen με τη βαριά επωνυμία δεν θα σε αγχώσει για τίποτα και δεν θα σε ταλαιπωρήσει με τίποτα, έχοντας παράλληλα να επιδείξει μια ιδιαίτερη εμφάνιση και κυρίως έναν εξαιρετικό κινητήρα που σου κάνει κλικ με την πρώτη γκαζιά, χωρίς να σε κάνει δημοφιλή στα βενζινάδικα. Ούτε στη ΔΟΥ στην οποία ανήκεις, λόγω και των 1.600 κυβικών του και των χαμηλών εκπομπών του σε CO2.

Βέβαια όλα αυτά –η εμφάνιση, ο super κινητήρας των 200 ίππων και ο πλούσιος εξοπλισμός (στάνταρ μεταξύ άλλων ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, οι διάφοροι αισθητήρες για φώτα, βροχή και στάθμευση, το ESP, οι ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών, το cruise control και οι δερμάτινες επενδύσεις της μιας και μοναδικής έκδοσης THP 200 Sport Chic – έχουν το τίμημά τους, που είναι σχεδόν 28.000 €, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο. Ειδικά αυτήν την εποχή.

CITROEN DS4 1.6 THP 200

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.275×1.810×1.523 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.612 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

359- 1.021 λίτρα

Βάρος:

1.431 κιλά

Κινητήρας:

1.598 κ.εκ., 4 κύλ., turbo

Ισχύς:

200 PS/ 5.500-6.800 σ.α.λ.

Ροπή:

275 Nm/ 1.700- 4.500 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

8,5”, 235 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

8,6 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

149 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

224 €

Τιμή:

από 27.990 €

φωτογραφίες: carzine.gr

{gallery}photos/26/test/CITROEN-DS4-THP200{/gallery}


Επόμενο:

VW UP!

Μη χάσεις:

KIA SPORTAGE 1.6 GDI

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota