Σύνδεση

Featured

TOYOTA AURIS: ΠΡΩΤΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ 1.200 TURBO

Ανανεωμένο θα συνεχίσει από εδώ και στο εξής..

Ανανεωμένο θα συνεχίσει από εδώ και στο εξής το Toyota Auris, καθώς υποβλήθηκε σε ένα προγραμματισμένο facelift, που περιλαμβάνει μικρές αισθητικές διαφοροποιήσεις στην εμφάνισή του.

Αυτές εντοπίζονται κυρίως στη μάσκα και στο πίσω μέρος, ενώ στο εσωτερικό οι πιο σημαντικές αλλαγές αφορούν την προσθήκη μιας οθόνης 4,2” στον πίνακα οργάνων και μιας μεγαλύτερης οθόνης αφής 7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, από όπου ελέγχονται σχεδόν τα πάντα. Και με μενού στα ελληνικά.

Η πιο σημαντική αλλαγή αφορά το νέο τετρακύλινδρο turbo των 1.200 κυβικών, τον πρώτο της Toyota στη συγκεκριμένη κλάση. Ο καινούργιος turbo αποδίδει 116 άλογα και είναι εφοδιασμένος τόσο με άμεσο ψεκασμό όσο και με μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (VVT-iwide), που του επιτρέπει να λειτουργήσει τόσο με το συμβατικό κύκλο του Otto όσο και με αυτόν του Atkinson, που μέχρι τώρα εφαρμοζόταν στα υβριδικά της μάρκας.

Με βάση τις προδιαγραφές του ο 1.2Τ εμφανίζεται ιδιαίτερα οικονομικός, καθώς η επίσημη μέση κατανάλωσή του είναι μόλις 4,7 λίτρα, ενώ οι εκπομπές CO2 που του αντιστοιχούν είναι 109 γραμμάρια, όταν συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο. Με το αυτόματο τύπου CVT, που η Toyota ονομάζει Multidrive S η μέσηξ κατανάλωση εμφανίζεται μειωμένη κατά 0,1 λίτρα και οι εκπομπές CO2 κατά 3 γραμμάρια.

TOYOTA-AURIS-2015-2

Στην πράξη το καινούργιο υπερ- τροφοδοτούμενο σύνολο, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το ανανεωμένο Auris στο Βέλγιο, ξεχωρίζει με τη γραμμική του απόδοση και την άμεση απόκριση του στο γκάζι, ακόμα και από πολύ χαμηλά. Στο τελευταίο βοηθά και η απόδοση της μέγιστης ροπής του των 185 Nm ήδη από τις 1.500 σ.α.λ. (παραμένει σταθερή έως τις 4.000 σ.α.λ.), καθώς και η καλή κλιμάκωση του κιβωτίου των 6 σχέσεων.

Ταυτόχρονα ο 1.2Τ είναι και ιδιαίτερα πολιτισμένος, χωρίς κραδασμούς και χωρίς να έρχεται ακουστικά στο προσκήνιο, γεγονός που συμβάλλει στη συνολικά αναβαθμισμένη εικόνα του Auris –άλλωστε γενικά δόθηκε έμφαση στη μείωση του επιπέδουν θορύβου με επιπλέον μονώσεις σε διάφορα σημεία του αμαξώματος. Αν πάντως ο οδηγός ασχοληθεί λίγο με το κιβώτιο δεν θα διαπιστώσει ουσιαστικό κενό ισχύος, ενώ σε ότι αφορά τις επιδόσεις σημειώστε ένα 10,1 για το 0-100 και μια τελική 200 χλμ./ ώρα.

Από κει και πέρα οι μηχανικοί της Toyota έχουν κάνει κάποιες αλλαγές τόσο στο σύστημα διεύθυνσης όσο και στην ανάρτηση, προκειμένου το ανανεωμένο μικρο- μεσαίο μοντέλο τους να γίνει πιο άμεσο και ακριβές στις αντιδράσεις του.

Από τους ήδη γνωστούς κινητήρες του Auris o ατμοσφαιρικός 1.3 των 90 ίππων και ο εξίσου ισχυρός 1.4 D-4D αναβαθμίστηκαν προκειμένου να πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6 και έγιναν πιο οικονομικοί -5,5 λίτρα αμόλυβδης και 3,4 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα αντίστοιχα- και πιο καθαροί (CO2: 128 και 89 γραμμάρια, με αποτέλεσμα ο 1.4 D-4D με τα σημερινά δεδομένα να απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας).

Στη γκάμα του Auris προστέθηκε και ο diesel 1.6 D-4D (προέλευσης BMW), με 112 άλογα (μέση κατανάλωση 4,1 λίτρων/ 100 χλμ., εκπομπές CO2 104 γραμμαρίων, 0-100 σε 10,5 δεύτερα και τελική 190) που προς το παρόν τουλάχιστον δεν θα έρθει στην Ελλάδα, ενώ το Auris Hybrid εμφανίζεται ακόμα πιο οικονομικό και καθαρό. Έτσι στην τελευταία εκδοχή του που επίσης οδηγήσαμε χρειάζεται μόλις 3,5 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει μόνο 79 γραμμάρια CO2.

TOYOTA-AURIS-2015-3

Το ακόμα πιο ενδιαφέρον εδώ είναι ότι πλέον οι τιμές του έχουν μειωθεί μια ξεκινούν από τις 20.000 ευρώ, με ένα προωθητικό πρόγραμμα που η Toyota Ελλάς έχει υιοθετήσει αυτό το χρονικό διάστημα.

Με το ίδιο προωθητικό πρόγραμμα και με απόσυρση και με καλό επίπεδο εξοπλισμού Active οι τιμές του Auris 1.2T ξεκινούν από 17.800 ευρώ. Η οικονομικά πιο προσιτή επιλογή είναι αυτή του 1.3 που με το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Live προσδιορίζεται στις 15.200 ευρώ, ενώ για τον 1.4 D-4D με τον ίδιο εξοπλισμό θα πρέπει να διαθέσετε τουλάχιστον 18.300 ευρώ.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε πως από το επίπεδο εξοπλισμού Active και πάνω όλα τα Auris έχουν στάνταρ το νέο ηλεκτρονικό σύστημα ασφαλείας Toyota Safety Sense. Το οποίο περιλαμβάνει τα επιμέρους συστήματα της διατήρησης λωρίδα κυκλοφορίας, της προβολής των σημάτων κυκλοφορίας στο ταμπλό, της αυτόματης επιλογής της μεγάλης σκάλας των προβολέων και αυτό της αποφυγής συγκρούσεων ή του περιορισμού των συνεπειών τους (pre-collision system). Το τελευταίο λειτουργεί από τα 10 έως τα 80 χλμ./ ώρα και στην περίπτωση που το Auris προσεγγίζει επικίνδυνα ένα προπορευόμενο όχημα αρχικά προειδοποιεί ακουστικά και οπτικά τον οδηγό να επιβραδύνει. Αν δεν το κάνει τότε το σύστημα αναλαμβάνει να φρενάρει και να ακινητοποιήσει μόνο του το αυτοκίνητο.

Γιάννης Σκουφής

TOYOTA AURIS 1.2T
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.330×1.760×1.475 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.600 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 360- 1.199 λίτρα
Βάρος: 1.190 κιλά
Κινητήρας: 1.197 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 116 PS/ 5.200- 5.600 σ.α.λ.
Ροπή: 185 Nm/ 1.500- 4.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,1”, 200 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 4,7 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 109 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 98 €
Τιμή: από 19.300 €, από 17.800 € με απόσυρση

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured