Πριν προλάβουμε να δούμε και να συνηθίσουμε το φοβερό και τρομερό ΜΤ-09, η Yamaha φέρνει στο φως το τέταρτο μέλος της οικογένειας, το ΜΤ-07, όχι όμως με τρεις αλλά με δύο κυλίνδρους!
Αυτό που βλέπουμε είναι σίγουρα εντυπωσιακό και φανερώνει τη σκληρή δουλειά που έριξε και την προσοχή που έδωσε το κέντρο σχεδιασμού της εταιρίας στα νέα μέλη της οικογένειας ΜΤ. Ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά στα περιφερειακά της μοτοσυκλέτας δεν εντοπίσαμε τεχνολογικά απόλυτα εξελιγμένες εφαρμογές αλλά δοκιμασμένες λύσεις, καθώς το κόστος έπρεπε να παραμείνει χαμηλά.
Σκεπτόμενοι ότι η ΜΤ-09 με το αλουμινένιο πλαίσιο, τις ακτινικές δαγκάνες και τον ένα παραπάνω κύλινδρο στοιχίζει μόλις 7.990 €, χαμογελάμε με νόημα! Αυτά όμως λίγους ενδιαφέρουν και σημασία έχει ότι η Yamaha παρουσίασε μια γυμνή μοτοσυκλέτα δρόμου με έντονο σχεδιαστικά χαρακτήρα, που χρησιμοποιεί έναν ολοκαίνουργιο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 689 κ.εκ. με 75 ίππους, ιδιαίτερα χαμηλό βάρος και συμπαγείς διαστάσεις.
Η κατασκευή του βασίζεται στην τεχνολογία crossplane (στρόφαλος 270°), προκειμένου να προσφέρει αμεσότητα στην απόκριση του γκαζιού. Έμφαση έχει δοθεί στις μειωμένες τριβές με στόχο την περιστολή της κατανάλωσης.
Το στοίχημα των μηχανικών της φίρμας του Ιβάτα ήταν να προσφέρουν ζωντανή απόδοση, χαμηλή κατανάλωση και παραδειγματική αξιοπιστία ταυτόχρονα με δυναμικά χαρακτηριστικά στην οδήγηση – παρόμοια με αυτά του ΜΤ-09.
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό (και όχι αλουμινένιο τύπου διαμάντι σαν του ΜΤ-09), με τον κινητήρα να αποτελεί ενεργό μέλος του. Ενισχυμένο στα κατάλληλα σημεία, υπόσχεται να προσφέρει αυξημένη ακαμψία.
Στον τομέα της ανάρτησης, μπροστά υπάρχει ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι (έναντι του ανεστραμμένου) και πίσω, μονό αμορτισέρ σε οριζόντια διάταξη. Τα ακτινικά φρένα του MT-09 πήγαν περίπατο και τη θέση τους πήραν συμβατικές -επίσης τετραπίστονες- δαγκάνες.
Οικονομία έχει γίνει και στα κιλά, όπου το βάρος βρίσκεται στα μόλις 164 κενή υγρών, δηλαδή 9 λιγότερα από το μεγαλύτερο αδερφό. Σε συνδυασμό με το χαμηλό ύψος σέλας (στα 805 χιλ.), αναμένεται να κάνουν την οδήγηση… παιχνιδάκι. Όπως συμβαίνει και με το ΜΤ-09, θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με ή χωρίς ABS, ενώ δεν ακούστηκε τίποτα για τη δυνατότητα επέμβασης στη χαρτογράφηση (που έχει το 09). Θα υπάρχει όμως και μία τρίτη έκδοση, με φιμωμένο κινητήρα στους 47 ίππους, προκειμένου να μπορεί να οδηγηθεί από όσους διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης Α2. Και όπως δέιχνουν τα πράγματα, είναι αρκετοί αυτοί, τουλάχιστον στην Ευρώπη!
Η λογική λέει ότι πρέπει να είναι πολύ, μα πολύ, φθηνό. Δηλαδή, ακόμα και κάτω από τα 6.000 €. Δεν έχει αλουμινένιο πλαίσιο, δεν έχει ανάποδο πιρούνι, έχει έναν κύλινδρο λιγότερο, δεν έχει ακτινικά φρένα, δεν έχει ρυθμιζόμενη χαρτογράφηση (πάντα σε σχέση με το ΜΤ-09 των 7.990 €), άρα γιατί να μην στοιχίζει τουλάχιστον 2.000 € λιγότερα; Και αν συμβεί αυτό, μπορεί και να είμαι ο πρώτος που θα τρέξει να το πάρει!
Νίκος Βιτσιλάκης