Ο Elfyn Evans κέρδισε το Ράλι Ιαπωνίας, τον τελευταίο αγώνα του WRC για το 2024, ενώ η Toyota εξασφάλισε το πρωτάθλημα κατασκευαστών σε ένα συναρπαστικό Power Stage. Από τη στιγμή που ο Tanak εγκατέλειψε ο Thierry Neuville είχε ήδη στεφθεί πρωταθλητής, κατακτώντας τον πρώτο του τίτλο με δραματικό τρόπο.
Ο Evans, με τον συνοδηγό του Scott Martin, πέτυχε την πρώτη τους νίκη για τη σεζόν, αφού ο Ott Tanak της Hyundai, που βρισκόταν σε άνετο προβάδισμα 38 δευτερολέπτων, εγκατέλειψε στον 17η ειδική διαδρομή λόγω ατυχήματος. Η εξέλιξη αυτή έδωσε την πρωτοπορία στον Evans και ανέτρεψε τη μάχη για τον τίτλο των κατασκευαστών, με την Toyota να υπερισχύει της Hyundai στο φινάλε.
Ο Tanak είχε αναλάβει την πρωτοπορία μετά τη δεύτερη ειδική διαδρομή και κυριαρχούσε μέχρι την Κυριακή, καθώς έκανε ό,τι μπορούσε για να διατηρήσει τις ελπίδες του για τον τίτλο οδηγών. Ωστόσο, το ατύχημά του στην 17η ειδική άλλαξε τη ροή του αγώνα, αφήνοντας τη Hyundai και την Toyota ισόπαλες στους βαθμούς πριν το Power Stage.
Η Toyota, με τη βοήθεια του Sebastien Ogier, εξασφάλισε τελικά τον τίτλο. Ο Ogier, που τερμάτισε δεύτερος πίσω από τον Evans με διαφορά 1:27.,3, σημείωσε εξαιρετική απόδοση στην Power Stage, προσπερνώντας τον Neuville για να χαρίσει τον τίτλο στους Ιάπωνες. Στην τρίτη θέση του αγώνα βρέθηκε ο Adrien Fourmaux της M-Sport Ford, ολοκληρώνοντας την breakout σεζόν του με ένα πέμπτο βάθρο.
Οι σκληρές και γεμάτες στροφές ασφάλτινες ειδικές του Ράλι Ιαπωνίας προκάλεσαν προβλήματα στους οδηγούς. Η ομάδα της Toyota αντιμετώπισε ατυχίες, με τους Ogier και Takamoto Katsuta να παθαίνουν κλαταρίσματα και να χάνουν πολύτιμο χρόνο. Ο Katsuta διατήρησε τον ρόλο του υποστηρίζοντας την προσπάθεια της ομάδας για το πρωτάθλημα.
Στο μεταξύ, ο Neuville είχε τη δική του μάχη, καθώς η απώλεια ισχύος από βλάβη στο τούρμπο της Hyundai i20 N τον άφησε πίσω, αλλά τελικά κατάφερε να εξασφαλίσει το πρωτάθλημα οδηγών χάρη στις ανατροπές της Κυριακής.
Στην κατηγορία WRC2, ο Nikolay Gryazin πήρε μια εντυπωσιακή νίκη, ενώ ο Sami Pajari εξασφάλισε τον τίτλο της κατηγορίας με μια σταθερή εμφάνιση και τερματισμό στη δεύτερη θέση.
Το Ράλι Ιαπωνίας, ως το φινάλε της σεζόν, απέδειξε για άλλη μια φορά γιατί το WRC παραμένει μία από τις πιο συναρπαστικές μορφές μηχανοκίνητου αθλητισμού, γεμάτο δράμα, ανατροπές και έντονο συναγωνισμό μέχρι το τελευταίο χιλιόμετρο. Ραντεβού του χρόνου για μία ακόμη συναρπαστική σεζόν!