Σύνδεση

Featured

Το πλήρως ηλεκτρικό VW ID.3 πείθει μεν αλλά δεν εντυπωσιάζει δε

Ας ξεκαθαρίσουμε ευθύς εξαρχής πως το ID. 3, το πρώτο πραγματικό ηλεκτρικό της VW, αυτό που βασίζεται στο ειδικά εξελιγμένο πλαίσιο MEB και με το οποίο μπαίνει στην εποχή που η ηλεκτροκίνηση θα εξελιχθεί στο βασικό τύπο πρόωσης των αυτοκινήτων, των επιβατικών τουλάχιστον και δεν θα είναι κάτι περιθωριακό, είναι ένα ιδιαίτερα αξιόλογο αυτοκίνητο.  

Με σύγχρονη εμφάνιση και λεπτομέρειες όπως την κλειστή μάσκα αλλά και τα παλ χρώματά του που κάνουν σαφή τη διαφορετικότητά του, με προσεγμένη αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,27) και άνετους χώρους που του επιτρέπουν να παίξει και το ρόλο του οικογενειακού.

Ταυτόχρονα οι μηχανικοί της Volkswagen έδωσαν ιδιαίτερα έμφαση στα ηλεκτρονικά συστήματά του -τα οποία πάντως δεν ήταν έτοιμα ευθύς εξαρχής και για το λόγο αυτό αναβαθμίζονται συνεχώς και οι λειτουργίες τους εμπλουτίζονται- και στις ευκολίες που αυτά παρέχουν. Αφού βέβαια εξοικοιωθεί κανείς με τι ιδιαιτερότητές τους -π.χ. η ύπαρξη δύο μόνο διακοπτών στην πόρτα του οδηγού και το πάτημα ενός τρίτου για να ανεβοκατεβάσεις τα πίσω παράθυρα ή το παρατεταμένο πάτημά του για να κατέβουν όλα μαζί απαιτούν, όπως και να το κάνουμε προσαρμογή και συνήθεια. Από την άλλη το ότι μόλις μπεις μέσα και πατήσεις του πεντάλ του φρένου είναι έτοιμο να ξεκινήσει χωρίς να χρειάζεται κάτι παραπάνω και δεν χρειάζεται προσαρμογή και ιδιαίτερα καλοδεχούμενο είναι.

Το εσωτερικό είναι σύγχρονο, θυμίζοντας πάντως BMW i3, τόσο με το μικρό (5,3 ιντσών), ψηφιακό φυσικά, πίνακα οργάνων ακριβώς μπροστά από τον οδηγό και την οθόνη των 10,0 ιντσών του infotainment στο μέσο του ταμπλό όσο -κυρίως εδώ- και με τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου της μιας σχέσης δεξιά του πίνακα οργάνων.

Όσο για τους χώρους ναι μεν είναι άνετοι για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας C με μήκος 4,26 μέτρων και μεταξόνιο 2.765 χιλιοστών αλλά δεν εντυπωσιάζουν. Η ουσιαστική διαφορά από ένα συμβατικό μικρό- μεσαίο, που ΟΚ μπορεί να είναι και καμία 15αριά πόντους πιο μεγάλο, είναι κυρίως η απουσία τούνελ μετάδοσης, που διευκολύνει τη μετακίνηση τυχόν πέμπτου επιβάτη. Στα ίδια πλαίσια κινείται και το πορτμπαγκάζ του, το μέγεθος του οποίου κυμαίνεται από τα 385 έως και τα 1.267 λίτρα.

Το ID.3 πάντως δεν εντυπωσιάζει γενικά και για έναν άλλο λόγο: η VW προβάλλοντάς το διαρκώς εδώ και πολύ καιρό, εξισώνοντάς το από πλευράς ειδικού βάρους τόσο με το Beetle όσο και με το Golf και επενδύοντάς το με το μανδύα του επαναστατικού, ανέβασε από μόνη της πολύ ψηλά τον πήχη των προσδοκιών. Οι οποίες αν δεν ικανοποιούνται πλήρως δημιουργούν κάποιο θέμα και ας μην υπάρχει στην πραγματικότητα.

Αυτό ισχύει και για το σύστημα πρόωσής του: ο τοποθετημένος πίσω -αυτό είναι ένα κοινό στοιχείο με το Beetle- κινητήρας των 204 ίππων έχει άμεση απόκριση, όπως άλλωστε όλα τα ηλεκτρικά μοτέρ, εξασφαλίζει πολύ καλές επιταχύνσεις από στάση (0-100 σε 7,3 δεύτερα) αλλά και αυτήν την ευχάριστη αμεσότητα και σπιρτάδα των πισωκίνητων μοντέλων. Λόγω των σχετικά στενών τροχών -μεγάλη είναι η ζάντα που ξεκινά από τις 18 ίντσες- αν πατήσεις τέρμα το γκάζι ή αν γλιστράει ο δρόμος χάνεται στιγμιαία, μέχρι την εμπλοκή των ηλεκτρονικών δηλαδή, η πρόσφυση. Με το χρόνο πάντως ο οδηγός συνηθίζει την αμεσότητα του ηλεκτρικού κινητήρα και είναι πιο εγκρατής με το γκάζι.

Η μπαταρία της συγκεκριμένης έκδοσης -στην πορεία θα είναι διαθέσιμη και με 146 ίππους- έχει εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων και ενεργειακή χωρητικότητα 58 kWh. Η οποία εξασφαλίζει θεωρητικά μια αυτονομία της τάξης των 426 χιλιομέτρων, ενώ η επίσημη μέση κατανάλωση κυμαίνεται από 14,5 έως και 15,4 kWh ανά 100 χιλιόμετρα. Στην πράξη η μέση κατανάλωση είναι γύρω στις 20,0 kWh/ 100 χιλιόμετρα και η πραγματική αυτονομία περίπου 350 χιλιόμετρα. Τιμές που κινούνται στα πλαίσια και των άλλων αντίστοιχων ηλεκτρικών της αγοράς, κάτι που ισχύει και για τη συνολική διαχείριση ενέργειας του ΙD.3.

Αν πάντως θέλει κανείς να αξιοποιήσει πλήρως την ανάκτηση ενέργειας επιλέγει το Β στο αυτόματο κιβώτιο και η επιβράδυνση φτάνει μέχρι και τα 0,3g. Αν εξοικειωθεί (και πάλι) κανείς με το σύστημα μπορείς και να σταματάς εκεί όπου πρέπει χωρίς τη χρήση των φρένων. Που μπορεί να είναι με ταμπούρα πίσω αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι αποτελεσματικά. Κάθε άλλο.

Και μιας και μιλάμε για αυτονομία θα περίμενε κανείς η αντλία θερμότητας που εξασφαλίζει τη θέρμανση και την ψύξη του εσωτερικού χωρίς την κατανάλωση ενέργειας από τη μπαταρία να είναι στάνταρ, όπως σε άλλα πιο φτηνά EV και όχι προαιρετική. Προαιρετικό είναι πάντως και το Travel Assist το σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης της VW.

Έτσι λοιπόν, συνυπολογίζοντας και τον ψυχολογικό παράγοντα, κάθε 300 χιλιόμετρα το ID.3 θα χρειάζεται φόρτιση. Το θετικό εδώ είναι πως στις 1st Edition, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ο εσωτερικός φορτιστής είναι των 11,0 kW -ο στάνταρ είναι των 7,4 kW- οπότε αν πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις μπορεί με το αντίστοιχο wallbox που κοστίζει 550 ευρώ να φορτίσει σε 6 με 7,5 ώρες. Με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) και απ΄πο το 5% έως το 80% τη χωρητικότητας χρειάζεται περίπου 1 ώρα, ενώ με κοινό οικιακό δίκτυο απαιτούνται… 27 ώρες.

Ο τομέας στον οποίο οι μηχανικοί της VW έχουν κάνει πραγματικά εξαιρετική δουλειά είναι στην ανάρτηση. Η οποία κυριολεκτικά απορροφά τα πάντα, ακόμα και τις πιο κοφτές εγκάρσιες ανωμαλίες των δρόμων μας. Το ηλεκτρικό VW είναι ταυτόχρονα είναι και πολύ καλά στημένο. Χάρη και στο χαμηλό κέντρο βάρους του, που πιστώνεται στη θέση των μπαταριών στο δάπεδο και την κατανομή βάρους 50:50.

Όπως όλα τα ηλεκτρικά έτσι και το VW ID.3 είναι αισθητά πιο ακριβό από τα συμβατικά μοντέλα της κατηγορίας C. Η τιμή του στην καλά εξοπλισμένη έκδοση 1ST ξεκινά από τις 39.600 ευρώ, ενώ μετά τις επιδοτήσεις του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» μπορεί να κατέβει μέχρι και τις 33.810 ευρώ αν υπάρχει και αυτοκίνητο για απόσυρση που πριμοδοτείται με επιπλέον 1.000 ευρώ.

VW ID.3 1st EDITION
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.261×1.809×1.552 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.765 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 385- 1.267 λίτρα
Βάρος: 1.475 κιλά
Κινητήρας: Ηλεκτρικός τοππθετημένος πίσω
Ισχύς: 204 PS
Ροπή: 310 Nm
0-100, Τελική: 7,3”, 160 χλμ./ ώρα
Μπαταρία: 58 kWh
Κατανάλωση δοκιμής: 20,0 kWh,
Αυτονομία δοκιμής: 350 χιλιόμετρα
Τέλη: 0 €
Τιμή: από 39.600 €, έως 33.810 με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

[ngg src=”galleries” ids=”5476″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″] 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Επιτέλους! Το Chaos είναι έτοιμο!

Featured

Toyota GR Yaris: Ειδικές εκδόσεις με βαριά ονόματα  

Featured

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda