Σύνδεση

Volkswagen

VW BEETLE: MΕΧΡΙ ΤΗΝ ΑΝΤΑΡΚΤΙΚΗ ΕΙΧΕ ΦΤΑΣΕΙ Η ΧΑΡΗ ΤΟΥ

Το VW Beetle, ο κλασικός Σκαραβαίος της Volkswagen, είναι μαζί με το μπουκάλι της Coca Cola ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα σχήματα, ενώ έχει κυκλοφορήσει σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου. Ποιος όμως θα φανταζόταν ότι έχει γράψει χιλιόμετρα και στην πιο αφιλόξενη περιοχή, ειδικά για αυτοκίνητα, του πλανήτη, την Ανταρκτική;

Κι όμως ένας κατακόκκινος Σκαραβαίος πριν από 50 ολόκληρα χρόνια, το 1963, ήταν ένα από τα οχήματα που είχε στη διάθεσή της η αυστραλιανή επιστημονική αποστολή στην Ανταρκτική. Οι μετακινήσεις της οποίας γίνονταν αρχικά με έλκηθρα που τα έσερναν σκυλιά και με ερπυστριοφόρα. Η διαδικασία για την προετοιμασία των πρώτων με το ζέψιμο των σκυλιών ήταν ιδιαίτερα χρονοβόρα, ενώ τα δεύτερα ήταν και πολύ αργά και κατανάλωναν υπερβολικές ποσότητες καυσίμου, τη στιγμή που τα αποθέματα της αποστολής ήταν περιορισμένα.

Ο επικεφαλής της αποστολής κατέληξε στο Σκαραβαίο, γιατί ήταν απλός ως κατασκευή, αποδεδειγμένα αξιόπιστος, ελαφρύς και το κυριότερο αερόψυκτος, γεγονός που ελαχιστοποιούσε τα προβλήματα σε σχέση με έναν υγρόψυκτο κινητήρα στις εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες της Ανταρκτικής.

Έτσι λοιπόν ζήτησαν ένα Σκαραβαίο από την Volkswagen, η τελευταία ανταποκρίθηκε και έτσι το κατακόκκινο Beetle, που στην πορεία απέκτησε το παρατσούκλι Red Terror βρέθηκε να είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που έκοβε βόλτες στους αιώνιους πάγους. Χωρίς πρόβλημα και απλά εξοπλισμένο με αλυσίδες στους πίσω τροχούς του. Μάλιστα όπως χαρακτηριστικά ανάφεραν τα μέλη της αποστολής το χιόνι που τον σκέπαζε κάθε βράδυ λόγω των ανέμων που φυσούσαν λειτουργούσε σαν μόνωση από το δριμύ ψύχος κι έτσι δεν υπήρχε πρωινό που να μην πάρει μπροστά με την πρώτη.

Το μόνο εξάρτημά του που ήθελε συχνά αντικατάσταση ήταν τα αμορτισέρ, αλλά αυτό ήταν κάτι αναμενόμενο και λογικό, δεδομένου του σαθρού εδάφους στο οποίο κινείτο. 

Συνολικά το Red Terror κάλυψε περίπου 2.500 χιλιόμετρα στην Ανταρκτική, μιας και τα μέλη της αυστραλιανής αποστολής το χρησιμοποιούσαν κυρίως για μικρές διαδρομές ως ταξί και για να σύρουν τα έλκηθρα που ήταν πολύ βαριά για τους σκύλους.

Το 1964 το κατακόκκινο Beetle επέστρεψε στην Αυστραλία, ενώ ήταν ήδη διάσημο, καθώς η Volkswagen το χρησιμοποίησε διαφημιστικά από την πρώτη στιγμή που οι τροχοί του πάτησαν τους πάγους της Ανταρκτικής. Τα ίχνη του πρώτου αυτοκινήτου παραγωγής που κινήθηκε στην Παγωμένη Ήπειρο χάθηκαν στην πορεία, ενώ το κατακόκκινο VW Beetle στο μουσείο της εταιρείας είναι μια ρέπλικα του original της Ανταρκτικής.

Γιάννης Σκουφής  

{gallery}photos/36/NEWS/VW-BEETLE-ANTARCTIC{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz