Τα crossover, έτσι όπως εξελίσσσονται, είναι ομολογουμένως μια πολύ ενδιαφέρουσα κατηγορία αυτοκινήτων, καθώς εμφανίζονται με σαφώς εντονότερο χαρακτήρα σε σχέση με τα πιο συμβατικά μοντέλα στα οποία ενδεχομένως βασίζονται. Το Volvo V40 Cross Country με βάση αυτήν την προσέγγιση όχι μόνο δεν ξεφεύγει από τον κανόνα αλλά τον ακολουθεί κατά γράμμα, προβάλλοντας σε σχέση με το V40 που γνωρίζουμε μια πιο offroad εικόνα σε συνδυασμό με μεγαλύτερες δόσεις lifestyle.
Με την πρώτη κιόλας ματιά δείχνει αρκούντως διαφορετικό, πιο ογκώδες και πιο ψηλό, ενώ οι λεπτομέρειες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εμφάνισής του, όπως οι ποδιές στους προφυλακτήρες και τα πλευρικά προστατευτικά, μαζί με τις ράγες οροφής αλλά και την ακόμα πιο χαρακτηριστική μάσκα κάνουν τελικά τα διαφορά. Δεν το αποστασιοποιούν φυσικά από το γνώριμο και επιτυχημένο σχήμα το V40 αλλά του εξασφαλίζουν έναν άλλο αέρα, που αν κρίνουμε και από τις στιγμές δόξας που γνωρίζει και κυρίως θα γνωρίσει η κατηγορία ανεξαρτήτως μεγέθους, είναι καλοδεχούμενος.
Στο εσωτερικό οι διαφοροποιήσεις είναι λογικά πιο περιορισμένες και περιορίζονται σε διαφορές στις αποχρώσεις π.χ. της (χαρακτηριστικά λεπτής) κονσόλας αλλά και στις επενδύσεις με τις εμφανείς ραφές των (εξτρά δερμάτινων) καθισμάτων, που δείχνουν πιο heavy duty. Και λέμε λογικά γιατί εδώ το κατ΄εξοχήν ζητούμενο είναι η αίσθηση πολυτέλειας, ενώ μεταβολές δεν υπάρχουν ούτε στους χώρους, πάντα σε σχέση με το V40. Τόσο σε αυτούς για τους επιβάτες όσο και σε αυτούς για τις αποσκευές (πορτμπαγκάζ από 335 έως 1.032 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων).
Εξίσου σημαντικό και το γεγονός ότι το Cross Country ακολουθεί τα βήματα του V40 σε ότι αφορά τον εξοπλισμό ασφαλείας, στάνταρ (City Safety μέχρι τα 50 χλμ./ώρα, αερόσακος πεζών) και εξτρά (διαθέσιμα όλα τα εξελιγμένα συστήματα της σουηδικής εταιρείας.
Φυσικά δεν υπήρχε και κανένας λόγος να αλλάξει η βασική και πιο προσιτή έκδοση του CrossCountry, που είναι η diesel(!) των 1.600 κυβικών και των 115 ίππων, με τον κωδικό D2. Κι αν σας ξενίζει το γεγονός ότι η πιο προσιτή έκδοση είναι η D2 ο λόγος είναι ότι οι κινητήρες βενζίνης ξεκινούν από τον Τ4 των 1.600 κυβικών και των 180 υπετροφοδοτούμενων ίππων, μιας και ο Τ3 των 150 ίππων –πάντα από 1.600 κυβικά- δεν είναι διαθέσιμος για το CrossCountry. Προς το παρόν τουλάχιστον.
Στην πράξη ο πετρελαιοκινητήρας των 1.600 κυβικών είναι ευθύς εξαρχής ήσυχος και πολιτισμένος, ενώ δεν χρειάζονται παρά λίγα χιλιόμετρα για να διαπιστώσεις και την ελαστικότητά του από πολύ χαμηλά.
Το τελευταίο σαφώς και δεν αποτελεί έκπληξη μιας και τα 270 Νm της ροπής του είναι διαθέσιμα ήδη από τις 1.750 σ.α.λ. Το προφίλ του συμπληρώνουν η καλή απόκριση στο γκάζι, οι 115 ίπποι, καθώς και το καλά κλιμακωμένο κιβώτιο που θα μπορούσε να έχει καλύτερο σε αίσθηση επιλογέα και να μην έχει ούτε στις επιλογές τη δυνατότητα φωτισμού του που δεν είναι τόσο classy όσο ο υπόλοιπος διάκοσμος.
Αν πάντως ο οδηγός ασχοληθεί λίγο με το 6άρι κιβώτιο, διατηρώντας τον diesel εκεί γύρω στη μεσαία περιοχή στροφών όπου βρίσκεται και στο στοιχείο του, θα μπορέσει να έχει και μια απρόσκοπτη παροχή ισχύος αλλά και οικονομία καυσίμου. Μπορεί τα 3,8 λίτρα που ανακοινώνει επίσημα η σουηδική εταιρεία να θέλουν προσπάθεια για να επιτευχθούν –προσεγγίζονται σαφώς πιο εύκολα σε ταξίδι στην εθνική- αλλά μια μέση κατανάλωση της τάξης των 5 και κάτι λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα είναι εφικτή. Ακόμα και αν τα πιο πολλά από τα χιλιόμετρα αυτά έχουν γίνει μέσα στην πόλη.
Όπως βλέπετε η επίσημη μέση κατανάλωση του Cross Country ελάχιστα διαφοροποιείται από την αντίστοιχη του V40 και αυτό είναι ένα στοιχείο που στις μέρες μας αποδεικνύεται όχι σημαντικό αλλά καταλυτικό. Ειδικά από τη στιγμή που μιλάμε για ένα μοντέλο με κάποιες επιπλέον δυνατότητες κίνησης πέρα από την άσφαλτο, οι οποίες κατά κανόνα κοστίζουν περισσότερο σε καύσιμο.
Εξίσου σημαντική είναι και η διατήρηση των δυναμικών χαρακτηριστικών και ειδικά του επιπέδου κύλισης στα πολύ καλά επίπεδα του V40 –κάτι που επίσης δεν είναι πάντα αυτονόητο σε ένα crossover. Έτσι το Cross Country και τις ανωμαλίες των δρόμων θα απορροφήσει και θα ταξιδέψει τόσο με οικονομία όσο και με άνεση. Και με πολιτισμένο χαρακτήρα, ενώ και εδώ όπως και μέσα στην πόλη ο οδηγός του θα εκτιμήσει την ελαφρώς υπερυψωμένη θέση του που του εξασφαλίζει λίγο καλύτερη εποπτεία της κίνησης.
Το τελευταίο αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτικό μέσα στην πόλη, όπου χρήσιμο αποδεικνύεται και το City Safety, το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων με προπορευόμενο όχημα (ή με σταθερό εμπόδιο) μέχρι τα 50 χλμ./ώρα που όπως είπαμε περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό. Ακριβώς όπως στάνταρ είναι και εδώ ο αερόσακος πεζών, ανεξάρτητα από το επίπεδο εξοπλισμού που θα επιλέξει κανείς ανάμεσα από τα συνολικά τέσσερα διαθέσιμα (Optimum, Kinetic, Momentum και Summum), συμβάλλοντας με τη σειρά του στην επίτευξη της υψηλότερης βαθμολογίας στις δοκιμές του EuroNCAP και βέβαια στην αξιολόγηση και του Cross Country με 5 αστέρια.
Επίσης ανεξάρτητα από την έκδοση εξοπλισμού ο εντυπωσιακός ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων με τη δυνατότητα τριών διαφορετικών απεικονίσεων (Elegance, Eco, Performance) χρεώνεται επιπλέον.
Ευτυχώς η επιβάρυνση δεν είναι μεγάλη (392 ευρώ), οπότε σας προτείνουμε να τον επιλέξετε, ενώ γενικά και το V40 Cross Country D2 με τον diesel των 1.600 κυβικών, που επιπλέον απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας καθότι εκπέμπει μόλις 99 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο, διατίθεται σε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες τιμές. Οι οποίες με απόσυρση και για το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Optimum ξεκινούν από τις 23.220 ευρώ με απόσυρση (+1.250 ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο V40).
Γιάννης Σκουφής
VOLVO V40 CROSS COUNTRY 1.6 D2 | |
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): | 4.370×1.857×1.470 χιλ. |
Μεταξόνιο: | 2.646 χιλ. |
Πορτμπαγκάζ: | 335- 1.032 λίτρα |
Κινητήρας: | 1.560 κ.εκ., 4 κύλ., turbodiesel |
Ισχύς: | 115 PS/ 3.600 σ.α.λ. |
Ροπή: | 270 Nm/ 1.750- 2.500 σ.α.λ. |
0-100, Τελική: | 11,9”, 185 χλμ./ ώρα |
Κατανάλωση δοκιμής: | 5,3 λίτρα/ 100 χλμ. |
CO2: | 99 γραμμάρια/ χλμ. |
Τέλη: | 0 € |
Τιμή: | από 23.220 € με απόσυρση |
images-fraisis
{gallery}photos/33/TEST/Volvo0V40-D2-Cross-Country{/gallery}