Σύνδεση

Volvo

VOLVO OCEAN RACE

Σε έναν κόσμο που γίνεται ολένα και πιο virtual υπάρχουν ακόμα κάποιες μεγάλες περιπέτειες, κάποιοι αγώνες στους οποίους ο άνθρωπος και τα διάφορα τεχνολογικά του δημιουργήματα τίθενται αντιμέτωποι με τα στοιχεία της φύσης όπως λέει ότι τα διαχρονικό δημοσιογραφικό κλισέ, αλλά και με τις αντοχές τους. Τις φυσικές για τους ανθρώπους, τις δομικές για τις κατασκευές, ενώ παράλληλα σε κάθε αγώνα αυτής της λογικής και της φιλοσοφίας καθοριστικό ρόλο παίζουν και οι ειδικές ικανότητες των πληρωμάτων.

Στη θάλασσα μια από αυτές τις μεγάλες περιπέτειες είναι το Volvo Ocean Race, ένας ιστιοπλοϊκός αγώνας διάρκειας 9 μηνών και μήκους 39.270 ναυτικών μιλιών, που ουσιαστικά είναι ο περίπλους της γης μιας και περνά από 4 ωκεανούς (Ατλαντικός, Ειρηνικός, Ινδικός και Ανταρκτικός) και 5 ηπείρους.

Ο αγώνας του 2011- 2012 ξεκίνησε στις 29 Οκτωβρίου από το Alicante/ Ισπανία και θα τερματίσει στις 7 Ιουλίου του 2012 στο Galway/ Ιρλανδία, έχοντας περάσει από 10 συνολικά λιμάνια υποδοχής, έχοντας κάνει ωκεάνιες «ειδικές διαδρομές» πηγαίνοντας από το ένα στο άλλο, καθώς και παράκτια σκέλη γύρω από τα λιμάνια, προκειμένου να μπορεί και το κοινό να παρακολουθήσει μια τέτοια αναμέτρηση αλλά και να δει από κοντά τα σκάφη.

Τα ιστιοπλοϊκά που μετέχουν στο Volvo Ocean Race ακολουθούν φυσικά κάποιες προδιαγραφές και ο έτσι ο τύπος τους ονομάζεται Volvo Open 70. Το 70 είναι το μήκος τους σε πόδια (70 πόδια είναι 21,5 μέτρα), ενώ πρόκειται για τα ταχύτερα ιστιοφόρα μονής καρίνας παγκοσμίως. Πόσο γρήγορα είναι; Τόσο που μπορούν να κινηθούν με περισσότερους από 40 κόμβους της ώρα, που είναι ισοδύναμοι με 74 χλμ./ ώρα. Κι αν αυτή είναι η τελική τους, αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε καθιερωμένους αυτοκινητικούς όρους, εξίσου υψηλή είναι και η μέση ταχύτητά τους, που μπορεί να φτάσει και τους 25 κόμβους.

Τα ιστιοφόρα Volvo Open 70 αναπτύσσουν δηλαδή ταχύτητες ταχυπλόων και στο σημείο αυτό δεν χρειάζεται να είναι κανείς μάγος ή ολυμπιονίκης στην ιστιοπλοϊα –σημειώστε ότι πολλά μέλη των πληρωμάτων των συνολικά 6 σκαφών που μετέχουν στον αγώνα είναι όντως ολυμπιονίκες– για να καταλάβει πως κάτι τέτοιο θα είναι εφικτό μόνο με τη χρήση υψηλής τεχνολογίας.

Πράγματι τα Volvo Open 70 –πέρα από το μήκος τους των 21,5 μέτρων σημειώστε και τα 31,5 μέτρα που απέχει η κορυφή του ιστού από την επιφάνεια της θάλασσας- είναι κατασκευασμένα εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, έχουν φυσικά μελετηθεί υδρο- δυναμικά, ενώ το πιο σημαντικό τεχνολογικό τους high light είναι το ανακλινόμενο αντίβαρο καρίνας, που είναι ισοδύναμο με 70 μέλη πληρώματος– σαν κι αυτούς δηλαδή που σε άλλες κατηγορίες αγωνιστικών ιστιπλοϊκών κρέμονται αντίθετα από την πλευρά που γέρνει το σκάφος.

Στα Volvo Ocean 70 τα μέλη του πληρώματος αποφεύγουν σαν το διάολο το λιβάνι να κρεμαστούν έξω από το σκάφος, πόσο μάλλον να πέσουν στη θάλασσα στη μέση του πουθενά κυριολεκτικά, απ’ όπου περνά η ρεγκάτα. Αν πάντως συμβεί κάτι τέτοιο και υπάρχουν όλα τα απαιτούμενα ηλεκτρονικά μέσα για την εύρεση και διάσωση του ναυαγού και το σκάφος είναι υποχρεωμένο να σταματήσει το αγώνα και να διεξάγει έρευνες.

Όπως είπαμε τα μέλη των πληρωμάτων είναι έμπειροι ιστιοπλόοι, με διακρίσεις τόσο σε Ολυμπιακούς αγώνες όσο και σε άλλες διοργανώσεις και φυσικά επαγγελματίες. Το πλήρωμα κάθε σκάφους αποτελείται από 11 μέλη, εκ των οποίων τα 3 πρέπει να είναι κάτω των 30 ετών για να περνάει η εμπειρία στις επόμενες γενιές. Καθένας από τους 11 έχει φυσικά προκαθορισμένο ρόλο, ενώ οι «ειδικότητες» είναι ο skipper, o καπετάνιος δηλαδή που έχει και τη συνολική ευθύνη, ο πλοηγός που είναι υπεύθυνος για την πιο σωστή πορεία του σκάφους, ο συντονιστής πληρώματος που είναι κάτι σαν υπεύθυνος προσωπικού προκειμένου να κάνει ο καθένας αυτός που μπορεί καλύτερα, ο τιμονιέρης, ο καπετάνιος βάρδιας, ο trimmer που έχει την ευθύνη των πανιών, το μεγαλύτερο των οποίων έχει έκταση 500 τετραγωνικών μέτρων, ο pitman που ασχολείται κατά κύριο λόγο με τα σκοινιά, ο πλωριός που βρίσκεται μπροστά από το κατάρτι και έχει τη μεγαλύτερη δράση και τέλος ο υπεύθυνος ΜΜΕ που ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο για ότι μπορεί να ενδιαφέρει.

Ο χώρος που έχει ο καθένας από τους 11 στη διάθεσή του δεν ξεπερνά τα 2 κυβικά μέτρα, έναν τηλεφωνικό θάλαμο δηλαδή, ενώ η διατροφή τους, που μοιάζει στον τρόπο παρασκευής της (μίγματα που διαλύονται σε νερό) με αυτή των αστροναυτών, είναι ειδικά μελετημένη, προκειμένου να παρέχει την απαιτούμενη ενέργεια, η λήψη να εντάσσεται στο σφιχτό ημερήσιο χρονοδιάγραμμα του πληρώματος, και να ελαχιστοποιεί τις επισκέψεις στην τουαλέτα, που σημειωτέον βρίσκεται σε ένα εξαιρετικά δυσπρόσιτο σημείο του σκάφους.

Αν όσα διαβάσατε γύρω από το μεγαλύτερο ιστιοπλοϊκό αγώνα και γεγονός του πλανήτη μας σας κίνησε το ενδιαφέρον μπορείτε να τον παρακολουθήσετε από πολύ κοντά μέσω της ιστοσελίδας της Volvo Hellas volvocars.gr και της σελίδας της FB Volvo Greece στο facebook, μέσω του site του αγώνα volvooceanrace.com, καθώς και από το κινητό σας στο volvocars.gr/mobile.

{gallery}photos/26/news/VOLVO-OCEAN-RACE{/gallery}


Επόμενο:

NISSAN GT-R 2012

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured