Στην πρόσφατη έκθεση SEMA στις ΗΠΑ η Toyota παρουσίασε ένα πρωτότυπο το οποίο έκανε αρκετή αίσθηση. Ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση κάνει η ανακοίνωση της εταιρίας ότι δεν πρόκειται για ένα στατικό μοντέλο, αλλά για ένα όχημα με το οποίο θα κυνηγήσουν το ρεκόρ των μπροστοκίνητων μοντέλων στο Ring.
H συγκεκριμένη έκδοση είναι εξελιγμένη από την “Dan Gardner Spec” υπό την επίβλεψη βεβαίως της Τoyota και χρησιμοποιεί έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2,4 λίτρων με απόδοση που φθάνει κοντά στους 600 ίππους. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, και στην πίστα Willow Springs που δοκιμάστηκε ήταν πιο γρήγορο από αυτοκίνητα όπως η McLaren 650S Spider, Porsche 911 GT3 RS, και Nissan GT-R Nismo.
Ο ίδιοος ο Dan Gardner δήλωσε στο βρετανικό περιοδικό Autocar ότι ήθελε να φτιάξει έναν “φονέα” των κλασικών supercars και ότι θα ήταν χαρούμενος να το δει στην Γερμανία, και δη στο Nurburging.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, “το αυτοκίνητο φτιάχτηκε για την SEMΑ και δεν υπάρχουν κάποια ξεκάθαρα σχέδια προς το παρόν, όμως είμαι σίγουρος ότι θα μπορούσε να κάνει το ρεκόρ για μπροστοκίνητα μοντέλα στο Ring.”.
Προς το παρόν πάντως τον τίτλο τον έχει το Civic Typer R με το εξαιρετικό 7 λεπτά και 43.8 δευτερόλεπτα, κάτι που για το συγκεκριμένο C-HR μοιάζει εύκολο αν υπολογίζουμε ότι έχει σχεδόν τα διπλάσια άλογα.
Τώρα αν όλα αυτά έχουν κάποια σημασία (ιδίως αν δεν είναι αυτοκίνητο παραγωγής) δεν είμαστε σίγουροι. Και η τρέλα γύρω από το Ring επίσης έχει μάλλον παρατραβήξει, ιδίως όταν πρόκειται για δηλώσεις και όχι για έργα. Όπως και να έχει πάντως, το συγκεκριμένο C-HR δείχνει ότι η Toyota δεν ξεχνά τα σπορ γονίδιά της, και αυτό είναι ίσως το πιο ελπιδοφόρο από όλη αυτή την ιστορία.
Παναγιώτης Τριτάρης
