Σύνδεση

Citroen

ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΗΣ VW θΑ ΧΤΥΠΗΣΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ PSA, RENAULT, FIAT ΚΑΙ OPEL

Οι PSA (Peugeot-Citroen), Renault, Fiat και Opel..

Οι PSA (Peugeot-Citroen), Renault, Fiat και Opel θα μπορούσαν, δυνητικά, να πληγούν από τον αντίκτυπο που έχει προκαλέσει παγκοσμίως το σκάνδαλο της Volkswagen με τους κινητήρες πετρελαίου με τις παραποιημένες εκπομπές ρύπων.

Αναλυτές της αγοράς αναφέρουν ότι ακόμη δεν έχουμε δει τις επιπτώσεις από το σκάνδαλο της VW σε όλη τους την έκταση, προσθέτοντας ότι οι τελευταίες εξελίξεις θα μπορούσαν να προκαλέσουν τη μείωση του ποσοστού των πωλήσεων αυτοκινήτων diesel στο 35% το 2022, από το 53% που είχαν το 2014, επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων.

DIESEL-PROBLEMS-3

«Οι ευρωπαίοι καταναλωτές θα στραφούν στα μικρότερα αυτοκίνητα», δήλωσε ο Sascha Gommel, αναλυτής της Commerzbank που εδρεύει στη Φρανκφούρτη. Αγοράζοντας ένα υπερ- μίνι όπως είναι το Peugeot 208, το Renault Clio και το VW Polo, «δεν θα χρειαστεί να πείσει κάποιος τον υποψήφιο αγοραστή για το ότι το αυτοκίνητο που αγοράζει, είτε καταναλώνει βενζίνη, είτε πετρέλαιο, συμμορφώνεται με την ισχύουσα νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων», πρόσθεσε ο Gommel.

Το 2014, τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, όπως είπαμε, αντιπροσώπευαν το 53% των ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στις χώρες της ΕΕ, και το ποσοστό αυτό ήταν ελαφρώς πιο κάτω από το 55% του 2011, πάντα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Την ίδια στιγμή, στην αντίπερα πλευρά του Ατλαντικού το ποσοστό των ταξινομήσεων πετρελαιοκίνητων οχημάτων δεν ξεπερνά το 1%.

Οι γερμανικές premium μάρκες, οι Audi, Mercedes-Benz και BMW, καθώς και κατασκευαστές όπως η Fiat, η Opel, η Renault και οι Peugeot- Citroen εδώ και αρκετά χρόνια έχουν προχωρήσει στη μαζική παραγωγή μικρών και μικρο- μεσαίων πετρελαιοκίνητων μοντέλων, στα οποία έχουν χαμηλότερα περιθώρια κέρδους.

Ενδεχόμενη αντίδραση των καταναλωτών στην αγορά diesel, καθώς επίσης και μια νέα αυστηροποίηση των κανονισμών για τους ρύπους, θα αποτελούσε εξαιρετικά δυσάρεστη κατάσταση για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς είναι άγνωστο αν με τις παρούσες συνθήκες θα μπορούσαν να ανταποκριθούν σε καινούργιες καταστάσεις.

DIESEL-PROBLEMS-4

Παράλληλα, τέτοιες εξελίξεις ίσως σήμαιναν την επιτάχυνση της στροφής προς τα υβριδικά μοντέλα, τα οποία είναι δαπανηρά στην παραγωγή, αφού διαθέτουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς και ηλεκτροκινητήρες. Παράλληλα, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται να ακολουθεί, στο συγκεκριμένο τομέα, τους Ιάπωνες και ειδικά την Toyota, οι οποίοι εδώ και χρόνια έχουν προχωρήσει με τεράστια βήματα στη συγκεκριμένη τεχνολογία.

Πάντως, η υποστήριξη για το πετρέλαιο παραμένει, αν μη τι άλλο λόγω του χαμηλότερου λειτουργικού κόστους για τους οδηγούς, καθώς με την ίδια ποσότητα καυσίμου εξασφαλίζει σχεδόν 30% περισσότερα χιλιόμετρα σε σχέση με τη βενζίνη. «Εξακολουθούμε να ενδιαφερόμαστε για το diesel», είπε ο Rupert Stadler, επικεφαλής της Audi  και πρόσθεσε: «Ο πελάτης έχει αποφασίσει ότι το πετρέλαιο προσφέρει πιο ελκυστικό κόστος χρήσης. Έτσι σαφώς και δεν πρέπει να δαιμονοποιείται».

Το σκάνδαλο της VW είχε σαν αποτέλεσμα οι μετοχές τόσο της ίδιας όσο και άλλων ευρωπαϊκών εταιριών, όπως της PSA και της Renault να δεχτούν ισχυρές πιέσεις με μείωση της αξίας τους κοντά ή και πάνω από το 10% για τις τελευταίες. Οι δύο γαλλικές εταιρείες, μαζί με τη Fiat και την Opel, είναι πολύ πιθανό να πληγούν σημαντικά από μια ενδεχόμενη συρρίκνωση της  ζήτησης για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα στην Ευρώπη, σύμφωνα με τον κ. Gommel.

DIESEL-PROBLEMS-2

Το δεύτερο π.χ. πιο δημοφιλές πετρελαιοκίνητο μοντέλο στην Ευρώπη αυτή τη χρονιά είναι το Renault Clio, με τις εκτιμήσεις των αναλυτών να υποστηρίζουν ότι έως το τέλος του έτους θα έχουν πωληθεί περισσότερες από 286.000 μονάδες του.

Ενδιαφέρον είναι πως οι πωλήσεις των diesel αντιπροσώπευαν για την PSA (Peugeot- Citroen) πέρυσι το 68% του συνόλου των πωλήσεών της στην Ευρώπη, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τη Renault, ήταν 60%.

«Έχουμε την ικανότητα να προσαρμοστούν στις νέες προκλήσεις», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Renault , Bruno Moreau, και έσπευσε να πάει την κουβέντα ένα βήμα παρακάτω, προκειμένου να τεκμηριώσει την άποψή του, προσθέτοντας:

«Εξ άλλου δεν θα πρέπει να διαφεύγει από κανέναν ότι κατέχουμε μια ηγετική θέση στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, μαζί με τη Nissan που αποτελεί εταίρο μας σε όλα τα επίπεδα».

Δημήτρης Δοντάς

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

Γιατί αυτό το παλιό ρώσικο φορτηγό είναι ότι πιο απίστευτο κυκλοφορεί; (Video)

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup