Το εμβληματικό Ford Escort Mk1 RS επιστρέφει στην παραγωγή, αναβιώνοντας από τη βρετανική Boreham Motorworks με τις επίσημες ευλογίες της Ford.
Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές ανακατασκευές, πρόκειται για μια εντελώς νέα κατασκευή, με μηχανική αιχμής, διατηρώντας παράλληλα το πνεύμα του κλασικού μοντέλου της δεκαετίας του 1960.
Θα κατασκευαστούν μόνο 150 μονάδες, με τιμή κοντά στις 360.000 ευρώ, και προορίζεται για επιλεγμένους υποψήφιους.
Η Boreham επανασχεδίασε το Mk1 Escort RS αναδημιουργώντας ψηφιακά το αρχικό δίθυρο αμάξωμα και βελτιώνοντάς το για σύγχρονες επιδόσεις.
Το πλαίσιο ενσωματώνει προηγμένα υλικά όπως αλουμίνιο και τιτάνιο, πολλαπλές ενισχύσεις σε καίρια σημεία και πιο φαρδείς θόλους τροχών για βελτιωμένο χειρισμό.
Διατίθενται δύο επιλογές κινητήρων: ένας εκσυγχρονισμένος κινητήρας 1,8 λίτρων Twin Cam που αποδίδει 185 ίππους και ένας τετρακύλινδρος 2,1 λίτρων που αποδίδει 300 ίππους με κόκκινη γραμμή στις 10.000 στροφές ανά λεπτό.
Και οι δύο κινητήρες κινούν τους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων εποχής.
Παραμένοντας πιστοί στην κλασική οδηγική εμπειρία, το υδραυλικό τιμόνι, το ABS και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης παραλείπονται.
Αντ’ αυτού, διαθέτει ανάρτηση coilover και ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για ατέλειωτο πισωκίνητο παιχνίδι.
Ο σχεδιασμός, με επικεφαλής τον πρώην σχεδιαστή της Jaguar SVR Wayne Burgess, αναβαθμίζει την αισθητική του Escort, ενώ παράλληλα τιμά την κληρονομιά του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Οι χρωμιωμένοι προφυλακτήρες και τα παραδοσιακά φλας αντικαταστάθηκαν με μια μινιμαλιστική εμφάνιση, ενώ οι προβολείς LED μιμούνται τα σχέδια των αγωνιστικών αυτοκινήτων.
Στο εσωτερικό, η καμπίνα συνδυάζει ρετρό λεπτομέρειες, με σύγχρονες πινελιές, όπως το Apple CarPlay και τα χειριστήρια κλιματισμού.
Το Boreham Escort Mk1 RS θα κάνει το ντεμπούτο του το καλοκαίρι του 2025 και θα ακολουθήσει η παραγωγή του το τρίτο τρίμηνο.
Η Boreham σχεδιάζει επίσης να αναβιώσει το θρυλικό Ford RS200 ως το επόμενο project της.